2 041 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Digitalt mixerbord + slutsteg -> passiva högtalare.
Inte utanpå men den kan vara dålig ändå. Rena kortslutningar i dom borde kunna mätas upp med multimeter. Verifiera att uF värdet stämmer måste man löda oss och mäta men då kan man lika gärna byta ut samtidigt. De är inte så dyra mest fraktkostnad.Blomberg128 skrev:
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Okej kollar på detta, tack. Du tror inte det kan vara något annat som orsakar att säkringen utlöser?H Håbbe01 skrev:
Eller något annat man ska passa på att beställa och byta när man ändå är igång?
Medlem
· Västerbotten
· 105 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Kikar vi schemat så sitter 100mA samt 630mA-säkringarna till två olika delar.
100mA är för att generera +-55V för ett steg i själva förstärkningen.
630mA går både till att generera +-24V som vad jag kan se går till att driva fläkten, samt triacen som sitter på utgången.
Samt för att skapa +-15V för att lågnivå-hantering.
Men nu låter det som att det är 630mA-säkringen som främst går, kortslutna ellyter vet jag inte om jag stött på.
Jag hade velat slänga ett öga på fläkte
100mA är för att generera +-55V för ett steg i själva förstärkningen.
630mA går både till att generera +-24V som vad jag kan se går till att driva fläkten, samt triacen som sitter på utgången.
Samt för att skapa +-15V för att lågnivå-hantering.
Men nu låter det som att det är 630mA-säkringen som främst går, kortslutna ellyter vet jag inte om jag stött på.
Jag hade velat slänga ett öga på fläkte
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hur kan jag kontrollera om fläkten trasig?
Medlem
· Västerbotten
· 105 inlägg
Fläkten går säkert bara igång när apparaten blir riktigt varm.
Men du kanske kan koppla in fläkten i en dator eller nåt?
Men du kanske kan koppla in fläkten i en dator eller nåt?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden