Hur kopplas detta in? Jag har sep matning på 1 nolla på 2. Matning från skymning på 6 och tändtråd ut till last på 7.
Som det funkar nu går det bara på ljusreläet och bryts ej via timern. Det lyser således hela natten. Enligt programmeringen skall det tändas kl 05.00 och släckas 23.00. Ja, den står i auto. Manuell släckning fungerar ej heller. Mvh, Mikael
https://www.jula.se/catalog/el-och-...till-elcentraler/digitalt-kopplingsur-402204/
Som det funkar nu går det bara på ljusreläet och bryts ej via timern. Det lyser således hela natten. Enligt programmeringen skall det tändas kl 05.00 och släckas 23.00. Ja, den står i auto. Manuell släckning fungerar ej heller. Mvh, Mikael
https://www.jula.se/catalog/el-och-...till-elcentraler/digitalt-kopplingsur-402204/
Kopplade tändtråden 7-8 men då var det brutet, dvs inte kontakt när uret säger "on". Kopplade tillbaka till 6-7 och det är "on". Om det slocknar kl 23 får vi väl se....
Malmbergs hade lite bättre kopplingsschema och jag har försökt rita upp hur det är kopplat nu med RUTAB's digitala kopplingsur från Jula.Enligt Malmbergs borde det vara mellan 7 och 8.
Malmbergs hade lite bättre kopplingsschema och jag har försökt rita upp hur det är kopplat nu med RUTAB's digitala kopplingsur från Jula.Enligt Malmbergs borde det vara mellan 7 och 8.
Inget händer med denna. det lyser hela tiden. Jag börjar tro att reläet inte växlar. Ser ingen annan logik. Får ta och mäta i kväll.C cpalm skrev:
Klicka här för att svara


