Hur kopplas detta in? Jag har sep matning på 1 nolla på 2. Matning från skymning på 6 och tändtråd ut till last på 7.
Som det funkar nu går det bara på ljusreläet och bryts ej via timern. Det lyser således hela natten. Enligt programmeringen skall det tändas kl 05.00 och släckas 23.00. Ja, den står i auto. Manuell släckning fungerar ej heller. Mvh, Mikael

https://www.jula.se/catalog/el-och-...till-elcentraler/digitalt-kopplingsur-402204/
 
C
Som jag tolkar dokumentationen är 6 "normalt stängd" och 8 "normalt öppen". Dvs. man kopplar normalt tändtråden genom 7 och 8.
 
C cpalm skrev:
Som jag tolkar dokumentationen är 6 "normalt stängd" och 8 "normalt öppen". Dvs. man kopplar normalt tändtråden genom 7 och 8.
Tackar! Jag ska koppla om lite och se om det funkar. Manuellfunktionen, ska den kopplas in på nå't sätt den med? I så fall hur?

//Mikael
 
Kopplade tändtråden 7-8 men då var det brutet, dvs inte kontakt när uret säger "on". Kopplade tillbaka till 6-7 och det är "on". Om det slocknar kl 23 får vi väl se....

Malmbergs hade lite bättre kopplingsschema och jag har försökt rita upp hur det är kopplat nu med RUTAB's digitala kopplingsur från Jula.Enligt Malmbergs borde det vara mellan 7 och 8.
 
  • Kopplingsschema för ett digitalt kopplingsur från RUTAB med märkningar för tändtråden kopplad mellan olika terminaler.
  • Handritat kopplingsschema för ett digitalt kopplingsur från RUTAB, visar kopplingar mellan olika terminaler inklusive tidsinställningar för "on" och "off".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
I Isso65 skrev:
Om det slocknar kl 23 får vi väl se....
Du kan testa direkt genom att trycka på MAN-knappen för att växla mellan ON-OFF-AUTO (i displayen).
Idiotiskt att den inte visar om den är på eller av i auto-läge, men men...
 
  • Gilla
Isso65
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Du kan testa direkt genom att trycka på MAN-knappen för att växla mellan ON-OFF-AUTO (i displayen).
Idiotiskt att den inte visar om den är på eller av i auto-läge, men men...
Inget händer med denna. det lyser hela tiden. Jag börjar tro att reläet inte växlar. Ser ingen annan logik. Får ta och mäta i kväll.
 
C
I Isso65 skrev:
Inget händer med denna. det lyser hela tiden.
Men det ändrar sig i displayen mellan ON-OFF-AUTO?
Hör du reläet klicka?
 
  • Gilla
Isso65
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Men det ändrar sig i displayen mellan ON-OFF-AUTO?
Hör du reläet klicka?
Kollar i kväll.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.