Hej,har funderat på en Cheva pickup som en nyttig laståsna men vet ej vad dieselskatten på en sådan kostar,vet Ni ? Alternativet vore väl en bensinare isåfall. Kör ganska lite om året men detta är ju ett väldigt praktiskt fordon för många transporter och med V8 orkar den dra/lasta lite också. Man kanske kan dra av vissa avgifter på jordbruksdelen av huset då den även kommer att användas till saker inom detta.
Är den lastbilsreggad är inte skatten så hög, idiotdieselskatten gäller bara personbilar.
Tackar för Era svar,via denna länk kan man kolla den "nya" skatten som började gälla 1 okt bara man har reg.nr https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/FordonSkatt_1.aspx
Klicka här för att svara
