1 622 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Diagonaler inte lika långa - gjuta betongplatta
Hej!
Jag förberedder för att gjuta betongplatta och diagnolaerna är inte lika långa dessvärre. Det skiljer drygt 2 cm alltså 5400 mot 5380. Är erat förslag att göra om så att alla sidor blir lika långa eller är det knappt synligt?
Jag förberedder för att gjuta betongplatta och diagnolaerna är inte lika långa dessvärre. Det skiljer drygt 2 cm alltså 5400 mot 5380. Är erat förslag att göra om så att alla sidor blir lika långa eller är det knappt synligt?
Redigerat:
5cm? Du menar väl 2 cm (5400-5380=20 mm = 2cm). Synligt eller inte kan kanske bero på vad som skall stå på plattan, samt hur mycket justerande och kontrollmätande du vill gör på det som vi ännu inte vet skall stå på plattan.
Om du ska bygga något som ska stå längst ut i kanterna kommer det att synas och jag skulle rekommendera dig att åtgärda.
Är det en betongplatta för att parkera och spola av en traktor på skulle jag nog inte bry mig.
Är det en betongplatta för att parkera och spola av en traktor på skulle jag nog inte bry mig.
Hej!
20 mm menar jag
, skrev fel..
20 mm menar jag
Plattan är just nu skev, dvs om alla sidor är parvis lika långa, men diagonalerna diffar så har du inte 90° i hörnen. du får själv avgöra om det är något som ger dig problem eller ej.
Dowser4711 skrev:
Verkar som ett bra sätt!P Plutus skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
varmvatten inte lika varmt som tidigare
Vatten & Avlopp -
KNX mellan olika byggnader - via internet?
Villalarm & Hemautomation -
Silikatfärg eller inte i källaren?
Färg, Måla & Tapetsera -
IKEA bänkskåp, ett skåpet ligger inte lika mycket ut från väggen som övriga skåp.
Kök -
Vägförening med flera sektioner och olika vinterunderhåll
Juridik