Hej!

Jag förberedder för att gjuta betongplatta och diagnolaerna är inte lika långa dessvärre. Det skiljer drygt 2 cm alltså 5400 mot 5380. Är erat förslag att göra om så att alla sidor blir lika långa eller är det knappt synligt?

Redigerat:
5cm? Du menar väl 2 cm (5400-5380=20 mm = 2cm). Synligt eller inte kan kanske bero på vad som skall stå på plattan, samt hur mycket justerande och kontrollmätande du vill gör på det som vi ännu inte vet skall stå på plattan.

sunnis
20mm eller 50mm?

Oavsett så kan det vara värt att lägga lite tid att få den perfekt. Det är ju knappast synligt men det kan skapa merarbeten vid bygget som tar länge tid än vad en enkel justering gör nu.

Om du ska bygga något som ska stå längst ut i kanterna kommer det att synas och jag skulle rekommendera dig att åtgärda.
Är det en betongplatta för att parkera och spola av en traktor på skulle jag nog inte bry mig.

Hej!

20 mm menar jag:), skrev fel..

sunnis sunnis skrev:
20mm eller 50mm?

Oavsett så kan det vara värt att lägga lite tid att få den perfekt. Det är ju knappast synligt men det kan skapa merarbeten vid bygget som tar länge tid än vad en enkel justering gör nu.
Helt rätt!
Jag ska justera det.

Plattan är just nu skev, dvs om alla sidor är parvis lika långa, men diagonalerna diffar så har du inte 90° i hörnen. du får själv avgöra om det är något som ger dig problem eller ej.

När jag gjöt min garageplatta så gjorde jag den något större för att slippa vara så noggrann med formen.

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Plattan är just nu skev, dvs om alla sidor är parvis lika långa, men diagonalerna diffar så har du inte 90° i hörnen. du får själv avgöra om det är något som ger dig problem eller ej.
P Plutus skrev:
När jag gjöt min garageplatta så gjorde jag den något större för att slippa vara så noggrann med formen.
Verkar som ett bra sätt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.