18 243 läst ·
79 svar
18k läst
79 svar
Detta ser inte så bra ut väl?
Ja det tycker du som är i branchen... kunderna har en annan upplevelse... däribland TSKrille-72 skrev:
Varför är det så många som har ångest över badrum tror du i Sverige ?
I utlandet finns ingen badrumsångest?
Vad baserar detta på, att folk utomlands inte har "badrumsångest" ?R Renoverajämt skrev:
Svårt att jämföra andra länder som ligger på andra breddgrader också, i Sverige behöver vi bygga täta hus för att kunna hålla de varma, det behovet finns inte på samma sätt "på kontinenten".
Försökte själv googla fram någon statistik men lyckades väl inte helt, hittade detta från en WHO rapport iallafall:
Det låter ju som Sverige ligger på samma nivå som andra länder, och om något ligger bättre till än våra grannländer (iallafall Göteborg)A review of studies in several European countries, Canada and the United States
in 2004 indicated that at least 20% of buildings had one or more signs of damp-
ness (Institute of Medicine, 2004). This estimate agrees with those of a study of
16 190 people in Denmark, Estonia, Iceland, Norway and Sweden, which gave
an overall prevalence of indoor dampness of 18%, with the lowest prevalence in
Göteborg, Sweden (12.1%), and the highest in Tartu, Estonia (31.6%) (Gunn-
björnsdóttir et al., 2006). Dampness was defined on the basis of self-reported
indicators, such as water leakage or damage, bubbles or discoloration of floor
coverings, and visible mould growth indoors on walls, floors or ceilings. From
several studies conducted in the United States, Mudarri and Fisk (2007) esti-
mated the prevalence of dampness or mould in houses to be approximately 50%.
Ta ett samtal med Norska försäkringsbolag om hur många skadetillfällen de har med badrum...P pjkw skrev:Vad baserar detta på, att folk utomlands inte har "badrumsångest" ?
Svårt att jämföra andra länder som ligger på andra breddgrader också, i Sverige behöver vi bygga täta hus för att kunna hålla de varma, det behovet finns inte på samma sätt "på kontinenten".
Försökte själv googla fram någon statistik men lyckades väl inte helt, hittade detta från en WHO rapport iallafall:
Det låter ju som Sverige ligger på samma nivå som andra länder, och om något ligger bättre till än våra grannländer (iallafall Göteborg)
Problemet sitter i symbiosen mellan badrumsbranchen och försäkringsbranschen
Kostnader är märkligt höga på rör etc
Konsumenterna är helt i händerna på hantverkarna
Det finns många orsaker till alla trådar på nätet
Nu får du gärna förklara hur du menar att försäkringsbolag skulle tjäna pengar på dåliga badrum. Får inte riktigt ihop ditt resonemang.R Renoverajämt skrev:Ta ett samtal med Norska försäkringsbolag om hur många skadetillfällen de har med badrum...
Problemet sitter i symbiosen mellan badrumsbranchen och försäkringsbranschen
Kostnader är märkligt höga på rör etc
Konsumenterna är helt i händerna på hantverkarna
Det finns många orsaker till alla trådar på nätet
Ok, vi byter namn på badrum till ångestrum:
-Spegel
-Våg
-Dusch/badkar där man hittar defekter på sin kropp
-analys av vad som är på toapappret
-sömnlöshet pga risk för vattenskada
Hur många hade ångest ute på torrdasset?
Inte fan duschar jag lika ofta nu under Corona-tider så ska fan avveckla ångestrummen hemma.... Och få billigare försäkring.
-Spegel
-Våg
Inte fan duschar jag lika ofta nu under Corona-tider så ska fan avveckla ångestrummen hemma.... Och få billigare försäkring.
Borde väl finnas piller mot badrumsångest. Det verkar ju vara en folksjukdom just här i Sverige. Fan va bra dom har det i Norge. Bra skidåkare, Torsk, Olja, lite Corona, och säkra badrum. De gamla Norgehistorierna stämmer ju inte. Det vi som nation som är korkade.A anis16 skrev:Ok, vi byter namn på badrum till ångestrum:
-Spegel
-Våg
Jag lider inte av någon större ångest. Och jag har bara en dålig upplevelse av dessa klåpare till hantverkare som byggt detta badrum då de inte verkar ha följt nästan några branschregler.R Renoverajämt skrev:
Våra anlitade grabbar bygger enligt konstens alla regler, så när detta badrum är klart har jag ingen ångest alls.
Precis vad jag trodde..... dock sitter många i din situation med läckande badrum som måste byggas om och i stället för att bygga idiotsäkra badrum med försäkringsskydd så ser verkligheten ut som den gör för dig oftastR Rampage2216 skrev:Jag lider inte av någon större ångest. Och jag har bara en dålig upplevelse av dessa klåpare till hantverkare som byggt detta badrum då de inte verkar ha följt nästan några branschregler.
Våra anlitade grabbar bygger enligt konstens alla regler, så när detta badrum är klart har jag ingen ångest alls.
Badrummet som du nu bygger blir tätt enligt branchregler men med tekniskt tveksamma material i väggreglar isolering diffusionsteknisk lösning och med avloppsbrunn med specialinstallation av membran som bara innersta kretsen vet om hur godkänd installation ser ut...
De hantverkare du har anlitat verkar vara erfarna så de river bort lagom mängd fusk och skadorna verkar vara lindriga så ditt fall avslutas med uppskjutet takrenoveringsprojekt...och två badrum förnyade
Tack för att du visade upp ditt projekt och det glädjer mig att ditt går i mål
Försäkringsbolagen avskriver alla skador på badrum som de kan nekar ersättning och har höga självriskerKrille-72 skrev:
Du måste vara fackman för att kunna vara försäkrad
Man ska också ifrågasätta den ursprungliga byggaren av huset som placerat badrumsfönster i båda badrummen i duschzonen. Riskkonstruktion som även lekmän fattar direkt.R Renoverajämt skrev:Precis vad jag trodde..... dock sitter många i din situation med läckande badrum som måste byggas om och i stället för att bygga idiotsäkra badrum med försäkringsskydd så ser verkligheten ut som den gör för dig oftast
Badrummet som du nu bygger blir tätt enligt branchregler men med tekniskt tveksamma material i väggreglar isolering diffusionsteknisk lösning och med avloppsbrunn med specialinstallation av membran som bara innersta kretsen vet om hur godkänd installation ser ut...
De hantverkare du har anlitat verkar vara erfarna så de river bort lagom mängd fusk och skadorna verkar vara lindriga så ditt fall avslutas med uppskjutet takrenoveringsprojekt...och två badrum förnyade
Tack för att du visade upp ditt projekt och det glädjer mig att ditt går i mål