Jag tar in offerter för att bygga FTX i vårt hus och två större firmor med bra omdömen har varit här. Själva besöken har gått bra och vad som ska göras känns hyfsat klart och tydligt.

Offerterna som sedan kommit har inte den detaljnivå som jag upplever att vi diskuterat. T.ex. saknas info om vilka don som ska användas inne och ute, att en lucka mellan vind och övervåning ska byggas/ingå.

Hur detaljerad bör man förvänta sig att offerten är, har jag för höga förväntningar? Mest vill jag förstås bara att det ska vara så tydligt som möjligt för båda parter.

Bör det förresten uttryckligen stå ordet ”fastpris” i offerten eller räcker det som här att det står ”Pris totalt: x”?
 
Du kommer inte få en hantverkare att skriva offerten precis som du vill att det ska stå utan istället får du ställa frågor om offerten skriftligt via mail och bifoga offerten så det är helt klart vad ni pratar om.
Om du skriver "jag hittar inte uppgift om luckan, men vi är överens om att den ingår i priset x?" och de svarar med vändande mail att den gör det så är det i min värld lika starkt som att det står på offerten från början.

Pris totalt tycker jag är rätt tydligt. Totalt kan i alla fall jag inte missförstå. Hade nog ändå för säkerhets skull skrivit i ett mail att jag accepterar offerten till fast pris eller nåt.
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.