29 361 läst ·
181 svar
29k läst
181 svar
Det värsta ni vet.
Njae är tveksam till hur många förare som tar åt sig av privatpoliser som gör vägen till deras enskilda egendom. För min del är det oftast lugnt, kör stackars välfyllda familjebilar i ekonomisk takt. Förr i tiden var det inte heller någon större fara, det var bara att gasa lite mer eller i värsta fall växla ner 1-2 växlar. Även med gatmappning så var omkörningar smärtfria.Bo.Siltberg skrev:
Får väl erkänna att även jag gjorde som stora massan där...Nyfniken skrev:
Men det var mest för att slippa byta fil hela tiden, inte så lätt när man inte vet hur vägarna går
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Det problemet finns på alla trefiliga motorvägar. Det känns verkligen jättedumt att ligga i högerfil och sen byta två filer åt vänster för att köra om någon lus i mittenfilen och sen två filer tillbaks till höger.Nyfniken skrev:
Nä men genom att när man kommer väja ut och slicka mittlinjen eller som det ibland hänt att väja över mittlinjen - alternativt lägga sig i motsatt körbana tills möte kommer när man blinkar för omkörning...Bo.Siltberg skrev:
Gasa eller bromsa bäst man vill jag ligger aldrig särskilt nära så bromsar man kör jag om, gasar man är det bara att själv gasa så gör effekt och grepp resten
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Jo jag förstår, sådana uppenbara blockeringsgrisar är ett otyg.
Lite besläktat med ämnet frapperas jag ofta över de som kör riktigt sakta, t.ex med kärra, och samlar på sig en kilometerlång kö utan att gå in i en P-ficka. Undrar hur det tänker? Tänker de inte alls eller tycker de att det är roligt?
Lite besläktat med ämnet frapperas jag ofta över de som kör riktigt sakta, t.ex med kärra, och samlar på sig en kilometerlång kö utan att gå in i en P-ficka. Undrar hur det tänker? Tänker de inte alls eller tycker de att det är roligt?
Samma personer har en förmåga att köra 65 på 90 väg, sedan 65 på 70 väg och till sist även 65 på 50 väg. Jag antar att de inte har någon som helst koll på sin omgivning.Bo.Siltberg skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag gör så väldigt ofta, och tänker att kanske känner den i mittenfilen sig lite dum. Har hänt flera gånger efter en sån manöver att bilen jag körde om växlar till rätt fil (högraste)tio_Pepe skrev:
Själv är jag ganska bra på att bli upprörd i trafiken, så jag väljer numer kollektivtrafik till och från jobbet framförallt för att spara hjärtat något (alla gånger det senaste året när jag ändå kört till jobbet har jag kommit fram med tung andning och lätt svettig)
Bland det värsta jag vet annars är när man kommer in i en ond spiral när man bygger på huset, det går lite dåligt, och man blir lite uppretad på sig själv och sina oförmågor, och då går det bara ännu sämre...
/U
Folk som kör jättesakta där det inte går att köra om och sedan gasar som f-n när man kan köra om är hyffsat irriterande.
Roligare är det när man är ute med privatbilen och folk automatiskt ska köra om mig bara för att den är gammal.
Att 50-talsbilen har ett sportigt och sänkt 70-talschassie och drivlina som gör att den är stabil och lugn att köra i 170-180 är ingen tanke som slagit dom.
Roligare är det när man är ute med privatbilen och folk automatiskt ska köra om mig bara för att den är gammal.
Att 50-talsbilen har ett sportigt och sänkt 70-talschassie och drivlina som gör att den är stabil och lugn att köra i 170-180 är ingen tanke som slagit dom.
