Det blir fint, bra jobbat såhär långt (y)

maah maah skrev:
Det blir fint, bra jobbat såhär långt (y)
Tack! :)

Hänger inte så mkt just nu.. Vattnar mest :)
Välunderhållen trädgård med grön gräsmatta och stenplattor, fogsand på plattorna, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det börjar ta sig :D har även lagt I fogsand, ska padda över det också då det fortfarande är lite rörelse i stenen :sweat:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tog och kollade på släpet nu också efter dess slit dessa 2 åren... Det hade kunnat må bättre :crysmile:

Vet inte ens om det är värt att rädda... :sweat:
Bild på undersidan av ett släp med synligt slit och gräs i förgrunden.
Skapa konto
Slitet släpvagnshörn med rost och skadat trä, tecken på två års användning.
Skapa konto
Rostigt släpvagnschassi med tydliga tecken på slitage och korrosion under en grå plåt.
Skapa konto

Så, nu har man haft det lugnt ett litet tag!

Med andra ord är det dags att dra igång igen :)

Bygge av Grind modell stooor är påbörjat! Ska agera insynsskydd, därav storleken :)
Pågående bygge av en stor trägrind på ett rörigt garagegolv med verktyg och byggmaterial omkring.
Skapa konto

Då var grinden färdigbyggd! Bara lite färg kvar.. Men det får bli någon annan dag :)

Nybyggd ommålad trägrind i en trädgård med verktyg på gräsmattan och hus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vilket jobb du gjort, men belöningen lät inte vänta på sig. Det blev verkligen skitfint :)

Skall du måla grinden? Tryckat måste vänta något år innan det målas.

S Snål-Jocke skrev:
Vilket jobb du gjort, men belöningen lät inte vänta på sig. Det blev verkligen skitfint :)
Tack! Mycket slit men nu börjar det kännas värt det :)

N Noseone skrev:
Skall du måla grinden? Tryckat måste vänta något år innan det målas.
Ja det vet jag :) grinden är byggd med tryckt som jag haft liggandes i garaget I närmare 2 år nu, så det var torrt som fnöske :D

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Då har man trimmat häcken på framsidan.. Minst sagt välbehövligt! :) hoppas grannen tar sin sida snart också bara :crysmile:

Som synes så finns även lite saker till fortsättningen av "det lilla trädgårdsprojektet" ;)

Nyskuren häck vid hus med stenplattor och trädgårdsredskap för ett pågående projekt.
Skapa konto

Lutande grön häck längs med trädgården, bredvid en terrass med parasoll och sopsäcksställning på gräsmattan.
Skapa konto

Tog baksidan också, denna häck är ju dock lite klurigare eftersom den lutar och jag helst ser att den är rak... Samtidigt som jag inte vill ta ner den för mycket :rolleyes::surprised:

Även ett litet tips från coachen, en sopsäcksställning är riktigt praktisk när man (om man som jag behöver) ska lägga riset i sopsäckar :)
Häckbeskärningsarbete med en sopsäcksställning framför en lutande häck och staplar med stenplattor.
Skapa konto

Nu jäklar, nu är häcken på plats :D
Nyplanterad häck längs stenmur i trädgård, med grusgång och gräsmatta i bakgrunden.
Skapa konto

Nu ska det bara fyllas på med lite mer matjord samt att hängrännan på baksidan ska bytas, sen är det klart för iår :cool:

• Gilla
henche och 3 till
  • Laddar…
Limmat stenblocken? *nyfiken*
Snyggt oavsett :)

Snyggt jobbat, det kommer att bli prydligt det där när ligusterhäcken växt till sig. Det går fort!

Ja jag hoppas att det kommer bli som jag visualiserat det i huvudet :) tror det blir grädden på moset när det kommer lite färgstarka växter i resterande del av "bäddarna" på insidan samt lite belysning :)

Sen har vi snackat om att bygga en myshörna i den smalare delen av altanen mot grannens utbyggnad med ett par hemmasnickrade soffor samt pergola :D

Angående muren så är svaret, nja :thinking: vi använde oss av en utomhusfix, men under grinden är stenarna limmade med PU700 har jag för mig. Så de är på sätt och vis ihoplimmade :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.