28 417 läst ·
113 svar
28k läst
113 svar
Det lilla trädgårdsprojektet
Den beställda jorden kom snabbare än jag trott.. 13:30 låg den på backen 
Så nu har man första pausen då sambon skulle och hämta ett paket, så jag får ta hand om sonen under tiden
Men man har hunnit en liten bit iaf!
Nu ska jag snart och hämta lite fler plattor, så grillplatsen blir klar och så får jag nog hämta en rullebör till... Man kanske kan lura på svärfar att rulla lite också

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så nu har man första pausen då sambon skulle och hämta ett paket, så jag får ta hand om sonen under tiden
Men man har hunnit en liten bit iaf!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu ska jag snart och hämta lite fler plattor, så grillplatsen blir klar och så får jag nog hämta en rullebör till... Man kanske kan lura på svärfar att rulla lite också
Nu ger jag upp för idag... Eller ja, kroppen ger upp!
Grillplats så gott som klar men fick ju såklart soppatorsk på motorkapen med 2 kapning kvar
Imorgon blir det nog lite lugnare, börjar få lite ångest över att man knappt hunnit träffa lillgrabben på 2 dagar
Grillplats så gott som klar men fick ju såklart soppatorsk på motorkapen med 2 kapning kvar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Imorgon blir det nog lite lugnare, börjar få lite ångest över att man knappt hunnit träffa lillgrabben på 2 dagar
Då avbryter vi för dagen!
Tog och fäste fästena
rofl
innan jag limmade fast de sista stenarna med PU700. Använde Hiltis husskruv.. Sjukt smidiga för ändamålet och att de dessutom är diskreta är ara ett plus!
Sen limmade jag fast stenen
Efter detta fortsatte jag rulla lite jord
Fick dock avbryta det för att lägga klart frisen längs med muren.
Imorgon ska häcken sättas så jag kan lägga den sista frisen samt lägga ut matjord på resten av ytan
Fortsättning följer...
Logga in
Skapa konto
Tog och fäste fästena
Sen limmade jag fast stenen
Logga in
Skapa konto
Efter detta fortsatte jag rulla lite jord
Logga in
Skapa konto
Fick dock avbryta det för att lägga klart frisen längs med muren.
Logga in
Skapa konto
Imorgon ska häcken sättas så jag kan lägga den sista frisen samt lägga ut matjord på resten av ytan
Fortsättning följer...
Trevligt!B Beemaster skrev:
Och nu kommer fortsättningen!
Började morgonen med att packa ner lilleman i sin vagn för att ta en promenad och köpa soppa till motorkapen. Blev en liten promenix på 30 min och en dunk rikare!
Så hem för att kapa till en bit!
Efter det stod jag och funderade, frågade min sambo lite och beslutade mig för att köra över hennes input och göra som jag själv ville i alla fall
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Enligt mig blev detta bättre, dels för att själva nyttoytan av tomten blir näst in till kvadratisk men även för att man kan ha lite planteringar där. Och ja, min sambo tyckte detta blev bättre i efterhand
Sen fortsatte jag rulla jord...
Logga in
Skapa konto
Och voila! Gräsytan är klar inför tumling!
Och det är inte jättemycket kvar
Logga in
Skapa konto
En del lär gå åt där jag hittar avvikelser efter tumlingen och resten används till "bäddarna"
Och för er som undrar varför det inte sitter någon häck så är svaret enkelt, plantskolan tyckte det var bättre att vänta 2 mån för att då ta årets skörd och inte barrotade krukplantor. Köpte det argumentet och väljer helt enkelt att avvakta ett tag till
Fortsättning följer...
Idag har jag en lugn dag! Så inget gjort i trädgården mer än att beställa gräs 
Däremot åkte jag hem till svärföräldrarna nu när ingen av dem är hemma och slängde ihop en grind.. De har pratat om en sedan de byggde huset för 10 år sedan men inget har hänt, så nu gjorde jag det ist som tack för all hjälp här hemma och med lilleman
Är lite finjustering kvar samt målning men det ger jag mig inte på idag för himlen är kolsvart!
Däremot åkte jag hem till svärföräldrarna nu när ingen av dem är hemma och slängde ihop en grind.. De har pratat om en sedan de byggde huset för 10 år sedan men inget har hänt, så nu gjorde jag det ist som tack för all hjälp här hemma och med lilleman
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är lite finjustering kvar samt målning men det ger jag mig inte på idag för himlen är kolsvart!
Så, idag kör vi igång igen!
Fick välta igår, slitsamt!
Pga lite omständigheter hos leverantören så kunde inte han köra ut gräset, så polarens kollega löste det ist. Det innebar dock att gräset kom idag vid 18 tiden så man fick stressa på för att hinna förbereda med gödsel och dylikt!
Gödsla och klart!
Har även börjat rulla lite gräs innan det blev kaffe och kramp i benen paus

Fyller på senare
Fick välta igår, slitsamt!
Pga lite omständigheter hos leverantören så kunde inte han köra ut gräset, så polarens kollega löste det ist. Det innebar dock att gräset kom idag vid 18 tiden så man fick stressa på för att hinna förbereda med gödsel och dylikt!
Logga in
Skapa konto
Gödsla och klart!
Har även börjat rulla lite gräs innan det blev kaffe och kramp i benen paus
Logga in
Skapa konto
Fyller på senare
Så.. Nu börjar det eviga vattnandet!
Men som en del av er här inne kanske också gör så bor jag ju som sagt i ett radhus. Vårt radhus är det andra huset in från gatan och vi har bara en vattenutkastare på framsidan
och den har jag själv satt in dessutom. Så hur löser man då problemet? Ja man kan dra slang genom huset, men då vi dessutom har en innekatt som inte får vistas utomhus då han är en demonisk halvpsykopat till katt och kommer få sig själv dödad in no time så är det ett väldigt omständigt alternativ! 

Så då gör man helt enkelt såhär!
Nu blir det lugnt ett litet tag framåt och njuta av långhelgen.. Men kanske framförallt vila upp sig lite
får se hur bra det går bara 
Fortsättning följer...
Logga in
Skapa konto
Men som en del av er här inne kanske också gör så bor jag ju som sagt i ett radhus. Vårt radhus är det andra huset in från gatan och vi har bara en vattenutkastare på framsidan
Så då gör man helt enkelt såhär!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu blir det lugnt ett litet tag framåt och njuta av långhelgen.. Men kanske framförallt vila upp sig lite
Fortsättning följer...
Idag är det ju midsommar så då har jag inte gjort något... Eller jo, jag har vattnat
har även lånat hem maskin modell stor så jag kan dra fast stolpfästena ordentligt 
Men nu sitter jag här i vårat mysiga midsommarväder och funderar på belysning. Vi har ju i altanen och på väggen, men jag funderar på om man inte skulle ha något nere vid muren? Några tips på vad som varit snyggt?
Jag tänker att man kunde ha någonting som lyser upp häck/planteringen för att skapa lite mer mysfaktor
Men nu sitter jag här i vårat mysiga midsommarväder och funderar på belysning. Vi har ju i altanen och på väggen, men jag funderar på om man inte skulle ha något nere vid muren? Några tips på vad som varit snyggt?
Jag tänker att man kunde ha någonting som lyser upp häck/planteringen för att skapa lite mer mysfaktor