Det övre förslaget tycker jag ser bättre ut. Vad hade ni tänkt ha för duschdörr? Eller ska det vara draperi? Funderar på om du inte skulle kunna flytta handfatet några cm närmare duschen, men det bygger ju på att dörren kan fällas in e.d.

1 16386 skrev:
Det övre förslaget tycker jag ser bättre ut. Vad hade ni tänkt ha för duschdörr? Eller ska det vara draperi? Funderar på om du inte skulle kunna flytta handfatet några cm närmare duschen, men det bygger ju på att dörren kan fällas in e.d.
Min tanke är skjutdörr, något i stil med denna s-l300.jpg

På så vis så inkräktar inte dörren någonting på utrymmet :giggle:
Och visst hade det gått att flytta kommoden ytterligare lite åt höger för att frigöra utrymme :D

Redigerat:
Tog och tejpade upp på golvet för att få en bättre känsla.

Kan inte påstå att jag tycker det påverkar golvytan något nämnvärt :)
Tejp markerar anslutning på ljust trägolv i ett rum med krukväxt och svart katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trägolv med blå tejp markerar ett område; en svart katt sitter vid sidan.
Skapa konto

• Gilla
Söderslätt och 1 till
  • Laddar…
Renoveringsarbete pågår med exponerade takbjälkar och rivet gips, byggavfall och verktyg på golvet.
Skapa konto

Det händer lite grejer nu...

• Gilla
Söderslätt
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
[bild]

Det händer lite grejer nu...
Garagefix?

S Söderslätt skrev:
Garagefix?
Kan man tro, men det där är vardagsrummet :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Söderslätt och 1 till
  • Laddar…
Hur rullar det på?

• Gilla
Jota24
  • Laddar…
Ett modernt kök under renovering med nya vitvaror och östra utan kakel.
Skapa konto

Det har hänt lite sedan förra uppdateringen :cool:

• Gilla
Bjope57 och 4 till
  • Laddar…
Har dragit ner rejält på tempot för att inte bränna ut mig, men det går ändå lite framåt och vi börjar få en känsla för slutresultatet :) Renoveringsarbete med stödställningar och en hög av riven tegelsten i ett halvfärdigt rum.
Skapa konto

Ommöblerat rum under renovering med exponerade takbjälkar, byggmaterial och verktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
S Söderslätt skrev:
Det tar sig!
Det gör det absolut. Men det är så sablans mycket småbeslut hela tiden

Sen att man är perfektionist gör ju inte saken bättre.

Ett exempel är att den blivande kaminen (där jag murat med ytong) är 120 cm bred. Pga detta har jag justerat båda öppningarna så att även de är 120 cm för att få en helhet i det hela.:crysmile:

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
D
J Jarlsgård skrev:
Det gör det absolut. Men det är så sablans mycket småbeslut hela tiden

Sen att man är perfektionist gör ju inte saken bättre.

Ett exempel är att den blivande kaminen (där jag murat med ytong) är 120 cm bred. Pga detta har jag justerat båda öppningarna så att även de är 120 cm för att få en helhet i det hela.:crysmile:

snyggt jobbat ! små steg framåt hela tiden det är det jag matar mig själv med under mitt byggande

D DSOS skrev:
snyggt jobbat ! små steg framåt hela tiden det är det jag matar mig själv med under mitt byggande
Ja lite så. Det med vårt projekt som varit mest utmanande är själva projekteringen då vi varit tvungna att göra allt i en speciell ordning för att kunna bibehålla vissa funktioner igenom hela renoveringen.

Etapp 1 var köket och få det i drift
Etapp 2 är att få ordning på vardagsrumsdelen och entrén
Etapp 3 blir tvättstuga och groventré som kommer byta plats med varandra kan man säga, där kommer elen också dras om och byggas på, VA finns inte i det utrymmet idag så det kommer behöva lösas.
Etapp 4 (kommer nog bli etapp 3 istället :crysmile:) är att bygga en ny toalett som ska få nya stammar och ny el.

Men toalettens stammar kommer behöva lösas redan nu innan v-rummet är klart.

Så det är en lång väg kvar! Men jag är hoppfull, och framförallt så kommer slutresultatet bli mumma!

• Gilla
Söderslätt
  • Laddar…
429348-484062b0137d8a467a0228a667997d4b.jpg

Detta är visionen och ska jag vara ärlig så är vi bra nära den IRL just nu :) Är i princip balken som är på fel plats enligt denna bild.

• Gilla
Söderslätt
  • Laddar…
3D rendering av ett kök med öskåp, inbyggda vitvaror och köksö i planeringsfasen.
Skapa konto

En bild på hur det såg ut i planeringsstadiet, verkligheten blev rätt så lik planen!
603420-ce4ce9bc2d50e2bd77390b42a05b4972.jpg

• Gilla
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.