56 324 läst ·
142 svar
56k läst
142 svar
Det här var lite oväntat dyrt 🤑
30:- för materialet. 70:- inbesparade genom att klämma två kontakter och antagligen få en sämre kabel. Jag avstår.S svestr skrev:
En gång i tiden klämde jag dock egna men sen dess har priserna på färdig patchkabel gått ner och priset på min tid upp.
En backspegel kostar väl typiskt 5000-10000. Vilken bil har backspegel för 300?Exostor skrev:
En bostadsrättsförening i Västerås betalade 80 000 för 10 meter staket. Vanligt trästaket typ 90 cm högt. 😂👍nikasp skrev:
Provar att starta en tråd med lite roligt/löjligt dyra grejer. Tänker i stil med att om man vill bli rånad som privatperson så bör man handla utan rabatter på Beijer eller Ahlsell.
Gick till lokala låsfirman efter några tryckesskruvar. Tänkte att de nog är löjligt dyra där, typ 25 spänn styck eller så. Blev lite förvånad när han sa 196 kr tack för fyra 90 mm M5 klippskruv 😀 (49 pesos per styck).
Som referens köpte jag två Aqara smarta dörrlås för superpris 1899 spänn styck.
Nja, nu är det ju verkligen inte en plåtbit utan något helt annat!M MrDizzy skrev:
Det handlar om Hårdmetall!
Hårdmetall är mycket dyrare än en plåt eftersom den tillverkas av pulvermetallurgi med högt tryck och temperatur, vilket kräver avancerad utrustning och dyra råmaterial som volframkarbid och kobolt. Till skillnad från en vanlig stålplåt, som valsas ur smält metall, är processen för hårdmetall både långsammare och mer energikrävande. Fördelen är att hårdmetall har extrem hårdhet, slitstyrka och värmetålighet, vilket gör den idealisk för verktyg och komponenter som måste hålla länge under tuffa förhållanden.
Mvh, Christer
Har ni noterat vad extra plåtar till en ugn kostar? Om man köper en inbyggnadsugn i billigare segmentet så är det samma pris att köpa en extra ugn med plåtar som att köpa till två plåtar och en långpanna till en ugn. Samma sak med extra hylla eller dörrfack till kylskåpet.