S svestr skrev:
en 5 meters från min 100 meters rulle så ville jag bara göra jämförelsen. 6 SEK per meter för kabeln.
30:- för materialet. 70:- inbesparade genom att klämma två kontakter och antagligen få en sämre kabel. Jag avstår.

En gång i tiden klämde jag dock egna men sen dess har priserna på färdig patchkabel gått ner och priset på min tid upp.

• Gilla
possum77 och 2 till
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Jag körde sönder backspegeln på bilen. En ny gick på 300:-. Åkte ändå förbi lokala skroten för att kolla om de hade någon inne som jag kunde skruva loss för en hundring till fikakassan. Det hade de, men de skulle ha 600:- för en rätt skabbig backspegel med lätt lavpåväxt.
En backspegel kostar väl typiskt 5000-10000. Vilken bil har backspegel för 300?

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
S Svetor skrev:
Märklig prissättning av proffsmagasinet, dom brukar ju vara så jävla billiga med det mesta. Det roliga är att Festools riktpris för denna järnbit är 1268kr inklusive moms. Fortfarande dyrt, men väldigt mycket billigare.
Du vet att dom har blivit uppköpta av Ahsell? :)

Flödesbrytare till poolvärmepump med svart kabel och anslutningar, används för att reglera vattenflödet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flödesbrytare till poolvärmepumpen.

Antingen 1289 kr på svensk webshop (ej original produkt) eller 135 kr från Kina för samma ej originalprodukt...

• Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
M munge skrev:
En backspegel kostar väl typiskt 5000-10000. Vilken bil har backspegel för 300?
Vw polo 2003

Faber Roblin, vred till köksfläkt från Ikea. 439:- för en liten felkonstruerad plastmojäng. ~500 inkl frakt.

Vred till köksfläkt Faber Roblin från Ikea, cylinderformad med symboler, beige färg, märkt som originalprodukt.
Skapa konto

nikasp nikasp skrev:
Provar att starta en tråd med lite roligt/löjligt dyra grejer. Tänker i stil med att om man vill bli rånad som privatperson så bör man handla utan rabatter på Beijer eller Ahlsell.

Gick till lokala låsfirman efter några tryckesskruvar. Tänkte att de nog är löjligt dyra där, typ 25 spänn styck eller så. Blev lite förvånad när han sa 196 kr tack för fyra 90 mm M5 klippskruv 😀 (49 pesos per styck).
Som referens köpte jag två Aqara smarta dörrlås för superpris 1899 spänn styck.
En bostadsrättsförening i Västerås betalade 80 000 för 10 meter staket. Vanligt trästaket typ 90 cm högt. 😂👍

• Gilla
Ymaha
  • Laddar…
M Magnus.Geller skrev:
Du vet att dom har blivit uppköpta av Ahsell? :)
Ahlsell är billigare... 😮

Lacksickel Festool LZK-HM produktbild och pris, 994,62 SEK/st med rabatt, artikelnummer 714657.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
hjalmar17 och 3 till
  • Laddar…
H
F Falköga skrev:
Låter rimligt ! Vet hon va ett nytt kostar ??
Varför skulle hon inte veta det?

• Gilla
bling
  • Laddar…
klosp11 klosp11 skrev:
[länk]

För en slägga 😆
Nu är det ju inte vilken slägga som helst... "Gnistfri" är väl nyckelordet. Och beryllium kostar ca 50000 kr/kg. Visst är det mycket pengar men frågan är väl om det är dyrt.

H
S Snabelapa skrev:
En bostadsrättsförening i Västerås betalade 80 000 för 10 meter staket. Vanligt trästaket typ 90 cm högt. 😂👍
Hur är det möjlig??? De borde avgå snabbt.

H HEM2121 skrev:
Hur är det möjlig???
Dom gjorde en ofantlig upphandling.

• Haha
Mirkan och 2 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
WTF?
Är det där hantverkarnas "i am rich" app som såldes till iPhone?
Nja, nu är det ju verkligen inte en plåtbit utan något helt annat!
Det handlar om Hårdmetall!

Hårdmetall är mycket dyrare än en plåt eftersom den tillverkas av pulvermetallurgi med högt tryck och temperatur, vilket kräver avancerad utrustning och dyra råmaterial som volframkarbid och kobolt. Till skillnad från en vanlig stålplåt, som valsas ur smält metall, är processen för hårdmetall både långsammare och mer energikrävande. Fördelen är att hårdmetall har extrem hårdhet, slitstyrka och värmetålighet, vilket gör den idealisk för verktyg och komponenter som måste hålla länge under tuffa förhållanden.

Mvh, Christer

• Gilla
  • Haha
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
P
S Snabelapa skrev:
Säkert en släkting till någon i BRFs styrelse som gjorde sig en hacka..

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
Har ni noterat vad extra plåtar till en ugn kostar? Om man köper en inbyggnadsugn i billigare segmentet så är det samma pris att köpa en extra ugn med plåtar som att köpa till två plåtar och en långpanna till en ugn. Samma sak med extra hylla eller dörrfack till kylskåpet.

• Gilla
beckebus och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.