56 324 läst ·
142 svar
56k läst
142 svar
Det här var lite oväntat dyrt 🤑
Jag har handlat på bilskrot två gånger och båda gångerna var det utan vare sig moms eller skatt. Jag trodde det var för att de var lite lagom ohederliga, men de var alltså miljöaktivister. Man lär sig nya saker hela tiden.Exostor skrev:
Vet Köper färdiga från kablar från Amazon men om jag skulle vilja tillverka exakt en 5 meters från min 100 meters rulle så ville jag bara göra jämförelsen. 6 SEK per meter för kabeln. Köpte 100 pass-throug nätverkskontakter för 100 SEK hos Amazon. Köper man nätverkskontakterna hos en känd firma i Sverige så kostar dom hur mycket som helst per styck. Dom är dessutom sämre.
Skön tråd. Man har ju gjort nån vurpa. Hyrde en begagnad slagborrmaskin av en högst lokal diverseskojare vid gamla sommarstugan. Visade sig att det hade varit billigare att åka dom milen o köpa en på jula.
Har också nån gång köpt en sån karmskruvsnyckel på ahlsell som "vanlig människa" och landat i att jag skulle lika väl kunna ringt en hantverkare.
Sen är min åsikt o synpunkt att vi "amatörer" ska hålla oss till biltema,jula Clas ohlsson osv. Vi har inget på yrkesbutikerna att göra. För massor av år sen jobbade jag på ett av Sveriges största företag. Dom hade då (00talet) 91% rabatt på volymartiklar. Den rabatten ska ju nån i slutändan betala. Även om dessa artiklar var rena förbrukningsartiklar som tex handskar,buntband med höga volymer.
Vi glada amatörer ska nog hålla oss till biltema, jula och Google.
Har också nån gång köpt en sån karmskruvsnyckel på ahlsell som "vanlig människa" och landat i att jag skulle lika väl kunna ringt en hantverkare.
Sen är min åsikt o synpunkt att vi "amatörer" ska hålla oss till biltema,jula Clas ohlsson osv. Vi har inget på yrkesbutikerna att göra. För massor av år sen jobbade jag på ett av Sveriges största företag. Dom hade då (00talet) 91% rabatt på volymartiklar. Den rabatten ska ju nån i slutändan betala. Även om dessa artiklar var rena förbrukningsartiklar som tex handskar,buntband med höga volymer.
Vi glada amatörer ska nog hålla oss till biltema, jula och Google.
Den där är väl för övertempskyddet va? När dasset brinner ner så vet du... ;-)R RobertForsström skrev:Alla som har förbränningstoa vet överpriser men brist på leverantörs-alternativ..
Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?
Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
//