Återbruk för bövelen. Tänk på planeten! 😂

• Gilla
  • Haha
Hasse Sandin och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nån vecka senare fick jag en faktura på drygt 300 spänn i brevlådan.
Fast bara kostnaden för fakturahanteringen till en strökund hamnar snabbt i de nivåerna...

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Återbruk för bövelen. Tänk på planeten! 😂
Ja, bilskrotar borde vara både skatte- och momsbefriade, för miljöns skull.

• Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Ja, bilskrotar borde vara både skatte- och momsbefriade, för miljöns skull.
Jag har handlat på bilskrot två gånger och båda gångerna var det utan vare sig moms eller skatt. Jag trodde det var för att de var lite lagom ohederliga, men de var alltså miljöaktivister. Man lär sig nya saker hela tiden.

• Haha
  • Gilla
Hamp95 och 12 till
  • Laddar…
Färgglada träbitar staplade i en öppen spis, Finved 5-pack för 416,63 kr på Designtorget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
såvitt jag förstår kostade dessa ursprungligen 595 kr

• Haha
  • Gilla
  • Wow
b8q och 18 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
6 träskruvar på Flinks Järn för typ 200kr. Inget speciellt med de, bara udda mått.
Finns på Biltema o Byggmax till hyfsat bättre pris.

MrJay
peteds01 peteds01 skrev:
Finns på Biltema o Byggmax till hyfsat bättre pris.
Inte med de mått jag var ute efter

P Paulamyo skrev:
såvitt jag förstår kostade dessa ursprungligen 595 kr
Och jag som tycker en pytteliten vedpåse på exempelvis macken är löjligt svindyrt...

Välkommen till forumet!

• Gilla
Paulamyo
  • Laddar…
Köp en roter till bra pris. Betala hur mycket som helst för en nätverkskabel som du själv fixar ihop för 50 SEK ? Bild av en nätbutikssida som visar en ASUS RT-BE86U router och en vit Cat6a nätverkskabel på 5 meter till salu.
Skapa konto

Välkommen till Sverige. Frisören sålde ett hårvax för 375:- st när jag nyss var där. Dyrt att vara svensk idag.

S svestr skrev:
Betala hur mycket som helst för en nätverkskabel som du själv fixar ihop för 50 SEK ?
Fast att klämma egna nätverkskablar är knappast värt besväret numera. Fast en hundring från Amazon är mer rätt pris.

Vit 5m CAT 6a nätverkskabel från goobay med närbild på kontakterna, pris 97,79 kr på Amazon.
Skapa konto

Vet Köper färdiga från kablar från Amazon men om jag skulle vilja tillverka exakt en 5 meters från min 100 meters rulle så ville jag bara göra jämförelsen. 6 SEK per meter för kabeln. Köpte 100 pass-throug nätverkskontakter för 100 SEK hos Amazon. Köper man nätverkskontakterna hos en känd firma i Sverige så kostar dom hur mycket som helst per styck. Dom är dessutom sämre.

klosp11 klosp11 skrev:
[länk]

För en slägga 😆
Det är väl en modern variant av mässing och säkert mer hållfast. De som jobbar med släcka oljebränder (och/eller lappa ihop efteråt) använder verktyg i mässing, just för att det är gnistfritt.

Skön tråd. Man har ju gjort nån vurpa. Hyrde en begagnad slagborrmaskin av en högst lokal diverseskojare vid gamla sommarstugan. Visade sig att det hade varit billigare att åka dom milen o köpa en på jula.
Har också nån gång köpt en sån karmskruvsnyckel på ahlsell som "vanlig människa" och landat i att jag skulle lika väl kunna ringt en hantverkare.
Sen är min åsikt o synpunkt att vi "amatörer" ska hålla oss till biltema,jula Clas ohlsson osv. Vi har inget på yrkesbutikerna att göra. För massor av år sen jobbade jag på ett av Sveriges största företag. Dom hade då (00talet) 91% rabatt på volymartiklar. Den rabatten ska ju nån i slutändan betala. Även om dessa artiklar var rena förbrukningsartiklar som tex handskar,buntband med höga volymer.

Vi glada amatörer ska nog hålla oss till biltema, jula och Google.

• Gilla
Jenpet och 1 till
  • Laddar…
R RobertForsström skrev:
Alla som har förbränningstoa vet överpriser men brist på leverantörs-alternativ..

Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?

Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
Den där är väl för övertempskyddet va? När dasset brinner ner så vet du... ;-)

//

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.