nikasp
Provar att starta en tråd med lite roligt/löjligt dyra grejer. Tänker i stil med att om man vill bli rånad som privatperson så bör man handla utan rabatter på Beijer eller Ahlsell.

Gick till lokala låsfirman efter några tryckesskruvar. Tänkte att de nog är löjligt dyra där, typ 25 spänn styck eller så. Blev lite förvånad när han sa 196 kr tack för fyra 90 mm M5 klippskruv 😀 (49 pesos per styck).
Som referens köpte jag två Aqara smarta dörrlås för superpris 1899 spänn styck.

• Fyra 90 mm M5 klippskruvar på en grå yta bredvid ett kvitto för 196 kr, del av diskussion om dyra byggvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
På grund och 12 till
  • Laddar…
Svärmor och svärfar fick betala 60 kr/glaset för vanligt kranvatten häromveckan nere i Danmark.

• Wow
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Dortmunder DAB och 26 till
  • Laddar…
H
nikasp nikasp skrev:
Provar att starta en tråd med lite roligt/löjligt dyra grejer. Tänker i stil med att om man vill bli rånad som privatperson så bör man handla utan rabatter på Beijer eller Ahlsell.

Gick till lokala låsfirman efter några tryckesskruvar. Tänkte att de nog är löjligt dyra där, typ 25 spänn styck eller så. Blev lite förvånad när han sa 196 kr tack för fyra 90 mm M5 klippskruv 😀 (49 pesos per styck).
När man ska köpa nya skruvar till rosetten på dörrar. Svindyrt när de ligger i en förpackning, det går att köpa dem lösa för under 10:an för fyra skruvar med hylsa.

• Gilla
Utter6300 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nästan 2 000 spänn för en plåtbit på ett snöre...

[länk]
WTF?
Är det där hantverkarnas "i am rich" app som såldes till iPhone?

• Gilla
  • Haha
Langos och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

[länk]
Märklig prissättning av proffsmagasinet, dom brukar ju vara så jävla billiga med det mesta. Det roliga är att Festools riktpris för denna järnbit är 1268kr inklusive moms. Fortfarande dyrt, men väldigt mycket billigare.

• Gilla
Excanto och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
F Fideliox skrev:
Ubiquity som ska 500kr för deras sketna magnetfäste. Bad en kompis skriva ut det i plast, bjöd på en öl.
[länk]
Jag köpte direkt från Ubiquity för "bara" 25 EUR.

Löjligt pris även det.

• Gilla
Norskenbygger
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:

Firman där jag jobbar fick betala 500kr ex moms + frakt för denna "adapter" från känd värmepumpstillverkare: https://www.digikey.se/sv/products/...MIps3opbfOjwMVq1WRBR3rKxjaEAQYAyABEgIw8PD_BwE

9,47kr i länken för de som inte orkar kolla :)

• Gilla
  • Haha
EvertL och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

[länk]
Fast den har ju "målinriktad skalning av ..." och inte vilken slumpmässig skalning som helst.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
MrAnte och 7 till
  • Laddar…
MrJay
6 träskruvar på Flinks Järn för typ 200kr. Inget speciellt med de, bara udda mått.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
klosp11 klosp11 skrev:
[länk]

För en slägga 😆
"Gnistfri slägga i icke-magnetisk koppar-beryliumlegering. Med ett specialutformat hammarhuvud utan vassa kanter för att undvika gnistor". Blir de en gnista går de i konkurs!

• Gilla
Purre och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.