har ett litet problem. Vi bor som sagt i ett gammalt hus byggr början av 1900 talet... Huset är nyrenoverat men nu när vintern kommer så märker jag att det drar väldigt mycket under köksskåpen mot yttervägg, under har vi en liten källare. Min fråga gäller om man kan bara lägga ngn slags isolering direkt på govlet för att slippa draget? och i så fall vad? Det kommer inte alls att synas eftersom det sitter lister under skåpen... Men är lite orolig för att vattnet kan frysa om vi är borta under några dagar, värst är det där man diskar, just där kan man inte vara utan tofflor? har ni några enkla förslag på vad man kan göra?

Vi har det likadant i vårt hus. (1800talet) Problemet är ju att det bildas ett kallras under skåpen som vätter mot ytterväggar då inte värmen kommer dit. Värst är det där det är fönster över bänkskåpen. Vi kommer snart att byta skåp och då kommer jag ställa skåpen på ben och ha öppet in under.
Du kan ju dessutom börja med att kolla om det finns någon golvlist mot väggen under skåpen. Gör det inte det är det ju säkert lite extra otätt och då är det inte konstigt om det blir kallt. täta i så fall i skarven mellan golv och vägg med isolering och kläm ditt en sockel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.