Har ett sutteränghus byggt i tegel och lite liggande panel 1970.

Just nu lägger jag laminatgolv ovanpå det gamla.

Här om kvällen vad det ju stormigt och kallt och då kände jag ett tydligt insläpp av kall luft mellan golv och yttervägg.

Vi har nyss bytt fönster och det är dåligt med ventilation så lite friskluft kanske inte skadar.

Hade ni orkat hitta vart det läcker in och åtgärdat eller struntat i det?
 
Se om du kan hitta det, det är aldrig skönt när det drar vid golven. Sen hade jag funderat på tilluftsventiler i vistelserum för att lösa ventilationen.
 
Har ni tagit bort golvsockel-listerna när ni lägger nytt laminatgolv?
Då ser ni säkert springorna där det blåser in.
Täta innan ni sätter tillbaka golvfodren!
Små springor: Innefog/akrylfog. Stora springor: PolyUretan-skum.
 
  • Gilla
Alkabane
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Har ni tagit bort golvsockel-listerna när ni lägger nytt laminatgolv?
Då ser ni säkert springorna där det blåser in.
Täta innan ni sätter tillbaka golvfodren!
Små springor: Innefog/akrylfog. Stora springor: PolyUretan-skum.
OK, ska gå ett varv med akryrfog så får vi se!

Tack för input!
 
J Johan456 skrev:
Se om du kan hitta det, det är aldrig skönt när det drar vid golven. Sen hade jag funderat på tilluftsventiler i vistelserum för att lösa ventilationen.
Jag tror jag var trött när jag skrev inlägget för vi har ju bytt alla fönster och det sitter tilluftsventil av klicktyp på samtliga. Så tilluft bör inte vara ett problem så länge man har de öppna.
 
Det bör poängteras att blåser det på det viset som beskrivits så kommer det utifrån och åtgärdas inte genom att kleta igen inne vid golvet. Det kommer vara kallt innanför kletet iallafall.
Man bör istället försöka ta reda på var det är otätt utifrån och åtgärda det.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.