Kan man ställa in den på fuktighetshalten (så den startar och stannar auto), utan strömbrytare?

En sån har jag i tvättstugan ...har kopplat den över ett utag med en lysknapp för av och på. Den slår igång och stänger efter inställd fukthalt i T-stugan;) ...Den i toan är inte fuktstyrd den går när lampan är tänd...

Mvh

Vadå, finns det varianter som går på strömbrytaren och de som går på fukthalten, eller är det både och?

Den i källaren har spänning hela tiden ....den slår av efter inställt värde ....
Den vanliga toafläkten ingen fuktstyrning har jag kopplat över strömbrytaren släcker man stannar fläkten....osv Den kan man förståss koppla som den andra då går den året om..
Men koppla gärna så det finns möjlighet att stänga av den helt om man vill..(Som i T-stugan)

Mvh

zupermac skrev:
Vadå, finns det varianter som går på strömbrytaren och de som går på fukthalten, eller är det både och?
Finns med båda eller var och en för sig det finns tilloch med varianter med vädringsfunktion (du kan ställa den att den går 15-60min var 12-24timma tror jag det var)
titta på www.pax.se

Bra grejer, jag ska föreslå detta (skicka länken hit) till han som har problmet så får vi se vad som händer.

Tack ska ni ha för hjälpen.

Nu verkar det spåra ur. Om bakdraget,som var problemet,ska upphöra måste fläkten gå kontinueligt inte via ljusknapp eller fuktstyr. Det totala ventilationsbehovet i huset överstiger vida det som fläkten ger så även för denna skull bör den alltid gå. Gärna i olika hastigheter men alltid gå. Är det fler kanaler som mynnar i samma huv så hade säkert en gemensam fläkt uppe i eller på takhuven varit både billigare och ev tystare.

Ja, först ska vi se till att bakdraget upphör, sedan installera en PAX. Alternativet till en PAX skulle kunna vara en sån där "boll" som sitter ute/uppe på rörets slut. Den snurrar när det blåser och kommer därför alltid mer eller mindre suga ut luften.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.