Försöker matcha sängbenen (ikea, ek, som jag har slipat bort lacken på) till en sänggavel i mörkare träslag. (Rödbrun) Är nu inne på min tredje påse herdins bets. Det blir fortfarande rosa. Vad kan jag göra? Benen kommer inte att vara särskilt iögonfallande (särskilt som jag nu bestämt att använda en lång sängkappa...)

Tips? Erfarenhet? Frågor?

Var lite otydlig märker jag när jag läser mitt inlägg igen....

Jag har fegat och spätt ut betsen ganska ordentligt. Gnuggar sen in lager på lager för att se om det går åt pipan - och då tar jag en annan nyans. Började med att köpa kastanjebrun (som ligger nära ditt förslag och är ganska mörkt rödbrun) och teak som är ljusare och gulare. Tänkte köra på med den första först och efter behov komplettera med den andra.

Rosa, rosa, aprikosrosa, aprikos, osv.

Köpte "modebrun"och fortsatte att köra på den några gånger. Efter ett tag började jag skönja en brun nyans i alls det aprikosrosa. Har nu fortsatt att fläska på, från varierade byttor för att få en hyffsad nyans. Blir definitivt bättre och bättre - och behöver ju inte bli perfekt.

Vet att Herdins bets på påse ska kunna mixas mellan olika "kulörer", men själv aldrig provat. Om allt ändå går åt skogen så vet jag att lackbetsen täcker det mesta. Om än att kulören inte blir exakt..

• Gilla
Annananna
  • Laddar…
A Annananna skrev:
Var lite otydlig märker jag när jag läser mitt inlägg igen....

Jag har fegat och spätt ut betsen ganska ordentligt. Gnuggar sen in lager på lager för att se om det går åt pipan - och då tar jag en annan nyans. Började med att köpa kastanjebrun (som ligger nära ditt förslag och är ganska mörkt rödbrun) och teak som är ljusare och gulare. Tänkte köra på med den första först och efter behov komplettera med den andra.

Rosa, rosa, aprikosrosa, aprikos, osv.

Köpte "modebrun"och fortsatte att köra på den några gånger. Efter ett tag började jag skönja en brun nyans i alls det aprikosrosa. Har nu fortsatt att fläska på, från varierade byttor för att få en hyffsad nyans. Blir definitivt bättre och bättre - och behöver ju inte bli perfekt.
Att späda betsen är nog ingen bra idé, många kulörer upplevs som annorlunda om de späda ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.