9 040 läst ·
48 svar
9k läst
48 svar
Det bidde ingen genomgång...
Det var ju en halv åsikt från en konsumentvägledare (olja anser hon tydligen ska ingå). Och inte särskilt mycket prat i de andra trådarna. Vad gäller olja förutsätter ju det att det går att se på mätaren hur många liter det handlar om, och det är inte självklart att det gör (i grannhuset ser man på sn höjd att det är 1/4 tank
) och jodå. .. olja finns kvar i stockholmsområdet även i m användandet minskar i takt med föryngringen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Byt bil och sedan när man lämnar den .......Jo det är full tank, jag vill ha 600 spänn.
Protte
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Man får vara liite smartprototypen skrev:
När jag har hämtat nya bilar har de alltid mycket tydligt talat om att "det finns bensin/diesel för minst 5 km i tanken".
När man lämnar bilen har man väl inte tankat den full alldeles innan?
Olja är lätt att mäta, det är bara att sticka ner en tumstock (eller meterstock...) i tanken och mäta höjden, sen är det bara att räkna... Och har badrummet varit renoverat för 150000:- 3 månader tidigare får man garanterat betala för det...
Ved /olja /pellets / nästan mogna äpple osv ingår säkert ofta, men jag tycker inte att man ska förutsätta att det alltid är så. Man kan säkert använda det åt antingen ena eller andra hållet som prutning däremot, "du får veden gratis" eller "då ingår inte veden", men det är en annan sak. Bara man är överens så spelar det ingen roll...
Ved /olja /pellets / nästan mogna äpple osv ingår säkert ofta, men jag tycker inte att man ska förutsätta att det alltid är så. Man kan säkert använda det åt antingen ena eller andra hållet som prutning däremot, "du får veden gratis" eller "då ingår inte veden", men det är en annan sak. Bara man är överens så spelar det ingen roll...
Klicka här för att svara