Vi kommer att måla om ett rum i vårt uthus, så jag gjorde en närmare inspektion av vad som behövs göras och upptäckte en fläck längst upp på väggen som ser ut som om det runnit något från vinden ovanför.

På vinden är det (trots att taket ser rikt dassigt ut (nästa takprojekt) riktigt torrt och all bjälkar ser helt ok ut. Dock, i "fönstret" (eller vad man nu kallar det) på väggenstocken, mellan ytter och innerpanel ser man detta. Jag tycker det mest ser ut som djurlort - eller är det bara önsketänkande?

snusk_1.png

snusk_2.png
 
Antar att bristen på allarmerade utrop innebär att jag gissat rätt :)
 
Ser ut som fågelskit tycker jag...
 
De har dassat länge för det är ett tjockt lager i olika form =) Men det är säkert så ... bara lite noja som slog till ...
 
J
Gissar på duvor
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.