Jag har börjat att dra fram prisolen till radiatorerna och fram till idag gick allt bra. Det började med att jag lyckades få ett veck på röret vid väggenomföringen och beslutade mig för att dra om den biten. Det var bara en meter rör som berördes så det var inget större jobb, blev dessutom bättre när jag fick tänka till litegrann.

Kom så till stället där röret ska upp genom golvet och har för den äran införskaffat en rörbockare från CO. Måttade och var väldigt noggrann och tänkte (trodde jag). När röret var bockat tittade jag på det och tänkte att: det ska ju gå uppåt, inte nedåt. Jag bockade alltså rör h*****t åt fel hål!! Nu behöver jag en paus känner jag :-[

missade att vecka ut hela tumstocken idag för foder om det kan få dig att må bättre :/

20cm hit å dit, spela roll ;)

jureit skrev:
Ibland är det tungt. Ibland känns det värre än annars. Ibland så blir det inte alltid bra. Ibland är det egentligen bara att göra något annat eller helt enkelt gå och lägga sig.
Det är vid sådana tillfällen som man kan bli lite trött på sig själv.

Och jag antar att min första fundering om det inte går att vrida 180 grader på röret så att det pekar uppåt istället är ganska meningslös?

He he, jo det är sant.

Min första tanke var också att vrida röret 180 grader, men jag insåg snart det meningslösa. Som tur var hade jag varit generös när jag måttade, så det räckte i alla fall till (om än på millimetern), men ibland ska man ha tur ;)

Nu är det klart med framdragning av både tillopp och retur. Återstår att renovera rummet innan jag kopplar in kaminerna. I morgon tänkte jag ge mig på att dra upp prisol till grabbens rum för en vattenkamin. det blir nog roligt eftersom det är ännu trängre då jag ska dra bakom skåp ::)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.