Nja, håller inte med där. 😜

Paul-Staffanstorp
Weakman skrev:
Skivan är ju redan kontrast. Jag tror det blir snyggast.

OT, jag frågade inte om synpunkter gällande estetik mm utan om handlingsbara tips för att få bort silikon.
...och jag svarade på topic också... ;)

Bara överkurs att fösöka sig på att ta bort det lilla sista då det inte spelar roll eftersom det döljs...

...och jag förespråkar nomalt alltid att ta bort gamla grejer men i detta fallet finns ingen anledning.
Risken att fläcka ner skivan är onödigt stor.

Nja det kommer nog inte att döljas eftersom jag smetade på för mycket så att det kom ut på skivan för långt 😕

Vid nästa fog kommer det bara vara mellan skivan och kaklet som en liten sträng, inte som jag gjorde förra ggn. Aja du förstår säkert.

Den från biltema verkade bra, de andra verkar vara för att laminat ska klara detta?

Testade det silikonbortagningsmedlet från Biltema. Riktigt bra! Tog bort massor + att det luktade fräscht citron i hela köket. Inga synliga märken av medlet på min bänkskiva!

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Weakman skrev:
Nja ettikssprit gick tyvärr inte ����
Köpte precis en tub glassilikon och läste på tuben samt på den vanliga tuben med sanitetssilikon.
Inser att de förmodligen är olika. Glassilikon löses med ättika och ej "vanlig" silikon om jag förstått det/dig rätt.

V
Hej mitt förslag använd ett suddgummi :rolleyes:

Provade sudd, utan lyckat resultat!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.