Hej. Har precis fixat mitt nya kök och lagt silikon mellan bänkskiva och kakel. Nu har jag tagit bort fogen efter en dag då det var fel färg. Den var grå, det skulle varit svart. Allt är dessvärre inte borta!!! Det är stört omöjligt att gnugga bort det!

Läst lite om silstrip men klarar en laminatskiva det!?

Tacksam för svar!!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut

Tveksamt!

Men testa på en liten undanskymd bit, eller fråga i färgaffären eller ännu hellre ring Casco och fråga.

Produktbeskrivningen är knepig:
http://media3.bauhaus.se/media/pdf/3881702A.pdf

Vad betyder "högkokande lösningsmedel"?

Ett vasst blad i skrapan till hällen och kör försiktigt men bestämt längs med. Kör sedan en ny lite bredare fog i rätt färg.

Ditt förslag skulle funka om inte det var så att det är en struktur på min skiva.. 😔😳

nu har jag kört med ett rakblad och försiktigt tagit med spetsen och avlägsnat 98% för att sedan och scotchs-Brite en stund och nu återstår det 1% jävlig procent 😔
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Med ättika får du bort det sista.

sblixten skrev:
Med ättika får du bort det sista.
Ska kolla om jag har direkt!!

Nja ettikssprit gick tyvärr inte 😕👎

Paul-Staffanstorp
Svart där ?
Nog hade jag allt lagt en grå i samma ton som fogen eller en transparent men smaken e som baken. ;)

Det lilla som återstår kan du nog låta ligga känns det som.

Lätt för dig att säga :) nä allt ska bort!

Grå såg inte alls bra ut! Det va nästan vitt och blev en jätte kontrast till bänkskivan..

Paul-Staffanstorp
Haha...

...och svart blir en ännu större jättekontrast mot kakeln ;)

Rörmokaren som fixade min toalettstol som lossnade, tog bort det gamla silikonet med Aceton.

Men nu vet jag ju inte om din bänkskiva står emot Aceton, men det är mitt tips i alla fall.

Paul-Staffanstorp skrev:
Haha...

...och svart blir en ännu större jättekontrast mot kakeln ;)
Skivan är ju redan kontrast. Jag tror det blir snyggast.

OT, jag frågade inte om synpunkter gällande estetik mm utan om handlingsbara tips för att få bort silikon.

Posa71 skrev:
Rörmokaren som fixade min toalettstol som lossnade, tog bort det gamla silikonet med Aceton.

Men nu vet jag ju inte om din bänkskiva står emot Aceton, men det är mitt tips i alla fall.
Tack, får testa lite försiktigt!

Samma nyans som fogen blir snyggast :cool:

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.