K kest skrev:
Vattenpump skall vara utan jordfelsbrytare.
Har haft mycket jordfel kopplat till just pumpar och dess inkoppling så det vore intressant att få någon förklaring eller hänvisning till varför?

S skyisthelimit skrev:
någon förklaring eller hänvisning till varför
I händelse av brand så är det de sista som får stanna så är det vattenpumpen.
Annars har du rätt vattenpumpen har en svår miljö.
Men jag anser att kunna rädda liv och egendom står högst.

Jag tror att det är några som "pratar" om lite olika saker. Den ena om cirkulationspump den andra om djupvattenpump och för sänkpumpar (djupvattenpumpar) och för dom senare brukar tillverkarna skriva att pumparna INTE ska ha JFB.

• Älska
kest
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jag tror att det är några som "pratar" om lite olika saker. Den ena om cirkulationspump den andra om djupvattenpump och för sänkpumpar (djupvattenpumpar) och för dom senare brukar tillverkarna skriva att pumparna INTE ska ha JFB.
...och dessutom syftade jag på dränneringspump(ar) och TS hade med en luftvärmePUMP i sin skiss.... så många pumpar blev det.

• Gilla
kest
  • Laddar…
E elmont skrev:
Ojdå, jag har en (gammal) sänkpump som sitter under en JFB. Den har aldrig löst ut, men å andra sidan sitter den nästan ensam under den JFB:n, så det blir knappt några andra läckströmmar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.