Jag valde sladdvarianten på grund sv det som nämns ovan. Funkar kanon!

lagre skrev:
Den används mest till småsaker här med, dock ganska flitigt i perioder. Den äter som sagt batteri. Då har jag ändå fyra batteri att alternera mellan, för att ta bort risken för överhettning.
Misstaget jag och de som lånat maskinen gjort tidigare är att pressa den, eller använda den under sammanhängande perioder på någon eller några minuter. Krävs inte så mycket enligt min erfarenhet.
De problemen slipper man med sladd. Dessutom är det inte ett verktyg som iaf jag använder så ofta så att jag inte kan göra mig omaket med att fixa fram ström.
Mitt ex är som sagt från då modellen kom, så kanske har de uppgraderat den vid det här laget.
Det låter nästan som att det är något fel på din för sådär beter sig inte min alls. Jag använder ändå min betydligt längre än några minuter i taget regelbundet och det är inga problem alls. Slipade bland annat vårat teakutebord förra våren. Brukar även använda den som rivningsverktyg när man vill riva lite mer försiktigt där tigersågen helt enkelt är för grov. Sen fick den även jobba rätt bra när jag skulle ha bort mattan i trappen.

Helgens byggande avslutat och de existerande Boschprylarna har fått jobba. :) Hittills mycket nöjd med allt, trots att jag var dum nog att köra grovdammsugaren utan innerpåse. Nåja, man lär sig.

Tack för all feedback runt GOP -- jag tror det blir en sladdad variant för mig om jag inte hittar en 18v till stöldpris.

En lärdom från helgens projekt är att en bygglaser hade varit fenomenal. Jag är inne på att antingen beställa en GLL 3X från Korea [1] eller en GLL 3-80. Den förstnämnda modellen verkar inte marknadsföras här men de här på forumet som tidigare köpt en sån verkar nöjda. En GLL 3X går bara på ~900kr medan 3-80 inklusive hållare och L-boxx kostar ~3450kr [2], med skillnaden är att 3-80n känns klart mer framtidssäker med 360-graderslinjer och möjlighet att köpa mottagare för utomhusbruk. Tidigare trådar på forumet är ett par år gamla och då var priset på 3-80 klart högre och anledningarna att ta 3X därmed större. Någon med en något nyare åsikt än de trådar som redan finns?

1. http://www.ebay.co.uk/itm/BOSCH-GLL...038274?hash=item4ad1d5ee82:g:ygUAAMXQRPRTHyCK
2. http://www.ebay.de/itm/Bosch-Linien...879813?hash=item25cf032545:g:zC8AAOSwnHZYmYvg

Redigerat:
Jag stod inför samma val för ett tag sen och jag valde GLL 3-80 i L-BOXX från Tyskland. Ett val som jag absolut inte har ångrat.

• Gilla
Setomidor
  • Laddar…
Om ni är nyfikna på hur allt slutade:

Kalkylblad som jämför priser på verktyg, inklusive gersåg, skruvdragare och lasernivell, med röda siffror för ungefärliga värden.

Röda siffror visar ungefärliga värden när jag inte ännu vet eller inte kunnat hitta motsvarande paket att jämföra med. Alla verktyg inkluderar L-boxxar där det är relevant.

Det är väldigt lätt att se vilka saker jag köpte för att jag behövde dem på direkten (gersåg, excenterslip, grovdammsugare) och vilka jag tålmodigt plockade upp från Blocket/Tradera. Det enda jag betalade något överpris för är lasern, men den var å andra sidan helt ny (fortfarande inplastad).

5695:- finns FC2 för på Lindarn.se.

Du har rätt, såg inte att att den inkluderade l-boxx den också. Tackar :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.