Blev en till ikväll i solnedgången. Semesterveckan slut och jobb imorgon. Härlig vecka med en öl som heter duga som avrundning. Men en jobbvecka sen semester igen 🙃
Juiced to the nines
Double Ipa
Revision Brewery.
Mycket god och högt betyg.

• Burk av Juiced to the Nines Double IPA från Revision Brewery bredvid ett glas med öl, fotat i solnedgången.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
[bild]
Allt vi som gillar öl behöver, en väl avvägd ljus lager. Jag förstår att hipsterölen behöver kosta mer, men samtidigt har den gjort det ok för många krogar att ta runt hundringen för en sketen Mariestad som de köper in för skit och inget. Trist utveckling. Knäpper mig en ljus fulölslager ikväll, som ju är som en öl ska vara för 90% av oss som uppskattar hur öl. (var på en presentation hos Poppels, så ingen behöver ifrågasätta den siffran)

• Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Ölglas och 2,25l PET-flaska med öl på bord utomhus vid skymning, etikett med hjort.
Skapa konto

Öl från finflaska idag, 2,25l PET, precis lagom mängd

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Allt vi som gillar öl behöver, en väl avvägd ljus lager. Jag förstår att hipsterölen behöver kosta mer, men samtidigt har den gjort det ok för många krogar att ta runt hundringen för en sketen Mariestad som de köper in för skit och inget. Trist utveckling. Knäpper mig en ljus fulölslager ikväll, som ju är som en öl ska vara för 90% av oss som uppskattar hur öl. (var på en presentation hos Poppels, så ingen behöver ifrågasätta den siffran)
Ja det är inte billigt med humle i Sverige, några mil utanför Munchen så åkte vi förbi flera mil av humlefält.
Hembryggare som man är så undrade man ju vad det var för sorter 😄

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Ja det är en tråkig prissättning. Enligt mig finns det inga fulöl, alla är goda på sitt vis. 😊

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
T Takko skrev:
Ja det är en tråkig prissättning. Enligt mig finns det inga fulöl, alla är goda på sitt vis. 😊
Visst, alla öl har sin charm och inget snack om saken att det är dyrt att framställa små volymer, men fasen inte ok att ta så mycket för den massproducerade ölen.

Robert63 Robert63 skrev:
Visst, alla öl har sin charm och inget snack om saken att det är dyrt att framställa små volymer, men fasen inte ok att ta så mycket för den massproducerade ölen.
Håller med till 100% man undrar ju hur stora omkostnaderna är på puben. På vanliga öl då vill säga.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
T Takko skrev:
Håller med till 100% man undrar ju hur stora omkostnaderna är på puben. På vanliga öl då vill säga.
Dom är som hantisar
De ger garanti på att det ska smaka bra, och de beställer från speciella grossister som har varor som vi vanliga öldrickare inte kan få tag på
Sen får vi inte glömma att de måste beställa dryckerna och det kostar också
Glöm inte bort cashbacken de får av bryggerierna
Sen blir dom sura i fall jag skulle ta med mig egen öl för att dricka den i deras lokal.
😉😂😎

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Tänker nog mer på Mariestad, Norrland m.fl.

N
Sluta köpa dom på puben så lär priserna gå ner eller pubarna försvinna.

• Gilla
Takko
  • Laddar…
1.5h vandring i värmen och 150 höjdmeter är man värd en sån här

Flaska och glas med röd och vit etikett på träbord enligt kontext efter vandring.
Skapa konto

Fint som tusan så det var värt det

Vattenfall i en grönskande ravin med turkost vatten nedanför, sett från en gångbro.
Skapa konto

Nu är det väl ingen märkvärdig vandring egentligen men fick ju en infarkt för 5v sen så jag är nöjd att alls vara här

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja det är inte billigt med humle i Sverige, några mil utanför Munchen så åkte vi förbi flera mil av humlefält.
Hembryggare som man är så undrade man ju vad det var för sorter 😄
Min svåger tog med familjen på husbilssemester i Europa förra sommaren…han hade redan googlat upp en humlebonde i Tyskland som han sedan åkte till & köpte ca: 50kg av (för en bråkdel av priset). 😉

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Smakade en Perlebacher lager ifrån Lidl på Kreta…smakade som jag förväntade mig.
Fler (andra) öl står i kylen för provsmakning framöver👌
En burk Perlenbacher lager står på en filt, omgiven av palmer och buskar framför en byggnad i solskenet på Kreta.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Fjäderholmarnas Bryggeri, Wild Coast DIPA
Smakar bra i värmen 🥵
Burk och glas med Fjäderholmarnas Bryggeri Wild Coast DIPA öl på träbord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Varför finns inga Svenska lite-öl?
Pripps? Falcon? Norrlands? Mariestads? Spendrup?

Här i Norge finns Ringnes Lite, Hansa Lite, Asa Lite, Isbjørn Lite för å nämna några b

Dessa lite-øl har 30% färre kalorier, 70% färre kolhydrater men framförallt är dom glutenfria.

Både Systembolaget å Carlsberg hade svävande svar varför inga svenska storsäljare finns i glutenfri variant…

Några tankar? Varför e Norge så långt före Sverige här?
När det gäller glutenfritt i matbutiken, ja då e sortimentet dubbelt så stort (å billigare’ i Sverige…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.