558 067 läst ·
9 487 svar
558k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Blev en till ikväll i solnedgången. Semesterveckan slut och jobb imorgon. Härlig vecka med en öl som heter duga som avrundning. Men en jobbvecka sen semester igen 🙃
Juiced to the nines
Double Ipa
Revision Brewery.
Mycket god och högt betyg.
Juiced to the nines
Double Ipa
Revision Brewery.
Mycket god och högt betyg.
Allt vi som gillar öl behöver, en väl avvägd ljus lager. Jag förstår att hipsterölen behöver kosta mer, men samtidigt har den gjort det ok för många krogar att ta runt hundringen för en sketen Mariestad som de köper in för skit och inget. Trist utveckling. Knäpper mig en ljus fulölslager ikväll, som ju är som en öl ska vara för 90% av oss som uppskattar hur öl. (var på en presentation hos Poppels, så ingen behöver ifrågasätta den siffran)Rabbithole skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 962 inlägg
Ja det är inte billigt med humle i Sverige, några mil utanför Munchen så åkte vi förbi flera mil av humlefält.Robert63 skrev:
Allt vi som gillar öl behöver, en väl avvägd ljus lager. Jag förstår att hipsterölen behöver kosta mer, men samtidigt har den gjort det ok för många krogar att ta runt hundringen för en sketen Mariestad som de köper in för skit och inget. Trist utveckling. Knäpper mig en ljus fulölslager ikväll, som ju är som en öl ska vara för 90% av oss som uppskattar hur öl. (var på en presentation hos Poppels, så ingen behöver ifrågasätta den siffran)
Hembryggare som man är så undrade man ju vad det var för sorter 😄
Ja det är en tråkig prissättning. Enligt mig finns det inga fulöl, alla är goda på sitt vis. 😊Robert63 skrev:
Allt vi som gillar öl behöver, en väl avvägd ljus lager. Jag förstår att hipsterölen behöver kosta mer, men samtidigt har den gjort det ok för många krogar att ta runt hundringen för en sketen Mariestad som de köper in för skit och inget. Trist utveckling. Knäpper mig en ljus fulölslager ikväll, som ju är som en öl ska vara för 90% av oss som uppskattar hur öl. (var på en presentation hos Poppels, så ingen behöver ifrågasätta den siffran)
Dom är som hantisarT Takko skrev:
De ger garanti på att det ska smaka bra, och de beställer från speciella grossister som har varor som vi vanliga öldrickare inte kan få tag på
Sen får vi inte glömma att de måste beställa dryckerna och det kostar också
Glöm inte bort cashbacken de får av bryggerierna
Sen blir dom sura i fall jag skulle ta med mig egen öl för att dricka den i deras lokal.
😉😂😎
1.5h vandring i värmen och 150 höjdmeter är man värd en sån här
Fint som tusan så det var värt det
Nu är det väl ingen märkvärdig vandring egentligen men fick ju en infarkt för 5v sen så jag är nöjd att alls vara här
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fint som tusan så det var värt det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det väl ingen märkvärdig vandring egentligen men fick ju en infarkt för 5v sen så jag är nöjd att alls vara här
Min svåger tog med familjen på husbilssemester i Europa förra sommaren…han hade redan googlat upp en humlebonde i Tyskland som han sedan åkte till & köpte ca: 50kg av (för en bråkdel av priset). 😉nino skrev:
Varför finns inga Svenska lite-öl?
Pripps? Falcon? Norrlands? Mariestads? Spendrup?
Här i Norge finns Ringnes Lite, Hansa Lite, Asa Lite, Isbjørn Lite för å nämna några b
Dessa lite-øl har 30% färre kalorier, 70% färre kolhydrater men framförallt är dom glutenfria.
Både Systembolaget å Carlsberg hade svävande svar varför inga svenska storsäljare finns i glutenfri variant…
Några tankar? Varför e Norge så långt före Sverige här?
När det gäller glutenfritt i matbutiken, ja då e sortimentet dubbelt så stort (å billigare’ i Sverige…
Pripps? Falcon? Norrlands? Mariestads? Spendrup?
Här i Norge finns Ringnes Lite, Hansa Lite, Asa Lite, Isbjørn Lite för å nämna några b
Dessa lite-øl har 30% färre kalorier, 70% färre kolhydrater men framförallt är dom glutenfria.
Både Systembolaget å Carlsberg hade svävande svar varför inga svenska storsäljare finns i glutenfri variant…
Några tankar? Varför e Norge så långt före Sverige här?
När det gäller glutenfritt i matbutiken, ja då e sortimentet dubbelt så stort (å billigare’ i Sverige…