FredrikR FredrikR skrev:
Efter närmast en hel dag i solen ansåg jag mig vara värd en kall.
Har skruvat upp lite krokar för redskapsförvaring allt medans frun rensat gruset från ogräset och röjt en massa gammalt bråte.
[bild]
Lite skum smak, tunn men nån ton som kommer fram som inte passar min smak.
Då var jag inte ensam om smaken. Tyckte det var något som jag inte gillade riktigt. Men den kanske passar andra bättre 🙃

Börjat jobba igen men slitit hårt hemma med grusgången, så jag uppfann ”after grusgångsöl”.
Patience, faktiskt ganska god, eller var jag varm o törstig 😅

• Flaska med etiketten "Patience for Eylenbosch Hoppy Saison", 5,5% volym procent, står på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Glutenfri? De flesta som är intoleranta klarar vanlig öl då det är så liten mängd gluten i.
Intoleranta klarar nog några ja. Men de med celiaki gör det inte. Jag klarar EN öl, då får du i dig relativt lite gluten men du bör inte dricka mer…
Sen har du de riktigt känsliga (som inte ens klarar brödrostar där man tidigare rostat vanligt bröl) som inte klarar nån…

Flera bekanta har gått över till glutenfri diet även om de inte har några direkts symptom men claimar allmäntillståndet blir angenämare.

Sen detta med kalorier, 30% färre i lite-öl..?
Jag må erkänna att jag trodde länge att det endast
var alkoholen som stod för kalorierna i öl, men så e det uppenbart inte…

På pubrundor e ofta Corona räddningen när de inte har nån certifierad glutenfree i sortimentet.

Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Glas med öl från Öresund Beer and Whisky Festival och en burk WeldWerks Extra Extra Juicy Bits på ett bord.
Skapa konto

Blev den här idag. Riktigt god

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Slog

Lion bar igen eller öppnade dom igen?
Där finns det ju billig öl 🙂 kanske inte Staropramen
Lion brukar ha Gränges som volymöl, passar i Dalarna😉
((Minns folketspark i Söderbärke och Grängesberg)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
engs
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tycker inte det känns som så otroligt länge sedan när det gick att hitta något litet hak med stor stark för endast 19 spänn. Men tänker jag efter var det säkert runt 30 år sedan (eller kanske mer), trots allt.
https://www.sunkhak.se/

(Har ingen aning hur pass uppdaterad den är).

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
T Takko skrev:
Börjat jobba igen men slitit hårt hemma med grusgången, så jag uppfann ”after grusgångsöl”.
Patience, faktiskt ganska god, eller var jag varm o törstig 😅
Tålamod behövs när man ger sig i kast med grusgångar. 😉🌞🍻

N
Z Zodde skrev:
Norrlands Guld e nr 1 efter vad jag kan se…?
Större internationella märken har alla glutenfria alternativ, det är snarare ett svenskt fenomen att INTE ha det…

Av 65 glutenfria öl på systemet (e det så många?). Hur många är Svenska..?
Svenska standardöl som pripps o Spendrups sälj ju typ bara i Sverige. Så jag antar att marknaden inte är tillräckligt stor för att dom ska ge sig in i den.

FredrikR FredrikR skrev:
Tålamod behövs när man ger sig i kast med grusgångar. 😉🌞🍻
Helt klart, singel är ju fint när det är ogräsfritt. Men det växer bra :-(

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
T Takko skrev:
Helt klart, singel är ju fint när det är ogräsfritt. Men det växer bra :(
"En evig kamp..." 😑

• Haha
Takko
  • Laddar…
N Niq skrev:
Svenska standardöl som pripps o Spendrups sälj ju typ bara i Sverige. Så jag antar att marknaden inte är tillräckligt stor för att dom ska ge sig in i den.
Fast den marknaden e større en den norska… Å här har alla större märken sin lite-variant.
Iofs e öl mer lättare tillgängligt här då man får köpt det i matbutiken å slipper gå till Vinmonopolet (norska systemet). Dessutom till 8pm på vardagar å 6pm på lördagar.

Z Zodde skrev:
Fast den marknaden e større en den norska… Å här har alla större märken sin lite-variant.
Iofs e öl mer lättare tillgängligt här då man får köpt det i matbutiken å slipper gå till Vinmonopolet (norska systemet). Dessutom till 8pm på vardagar å 6pm på lördagar.
Det va något med att dom inte fick heta light öl i Sverige. Bright brew är väl närmast, och Pripps Pure som fanns innan.

En del systembolag har öppet vardagar 10-20 och 10-15 lördagar. Skönt med många butiker och längre öppettider, t.ex. söndagar och att kunna köpa kyld öl utomlands.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sitter på Lock Hop & Barrel i Söderköping, provar deras Göta Kanal. Smakar nektarin.
En rejäl segelbåt under kanadensisk flagg ligger förtöjd 🇨🇦
Ett glas öl på ett bord utomhus, med segelbåtar förtöjda vid en kanal i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Det va något med att dom inte fick heta light öl i Sverige. Bright brew är väl närmast, och Pripps Pure som fanns innan.
Risk för förväxling med lättöl..?
I Norge, där man får köpa öl upp till 4.7% i butik e intresset ordentligt lägre än i Sverige för öl med lägre alkoholstyrka men har även här fått förklara i butiken att lite-öl INTE är alkoholsvagare än vanlig.
För övrigt envisas norrmännen med p uttala lite som svensk/norsk uttal å inte som engelska light.

Ja, jag tycker det hela är tramsight. Coors light, Bud light etc. Säljs ju runt om världen utan problem. Svenskar behöver bara lite extra omdömesstöd

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.