Hej, och välkommen..
Du upprepar att ni har en bristfällig ventilation. Hur ser den ut idag?
Spontant tror jag att steg 1 är att rätta till den.
Normalt gäller tilluft i sovrum och vardagsrum.
Frånluft i toalett, badrum, kök och ev. tvättstuga
Vi har också braskamin och luftvärmepump (som sekundära värmekällor) så jag vet precis hur svårt det är att få luften att cirkulera. Finns det någon möjlighet att installera rör ovanför kaminen genom bjälklaget upp till övervåningen?