200 347 läst ·
601 svar
200k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Kopp-hållaren ja...
Helt klart den sexigaste detaljen på hela bilen. Man touchar den lite. Hela konstruktionen börjar svänga ut. Efter halva rörelsen startar magin, då ringen som håller muggen roterar ett kvarts varv tills den är horisontell och hela manicken stannar i slutläget. Allt detta i filmisk slow motion
Och konstruktionen är exakt densamma på min 9-5 från 2008 som den var på den gamla från 1999. Då känner man sig hemma. :-D
Helt klart den sexigaste detaljen på hela bilen. Man touchar den lite. Hela konstruktionen börjar svänga ut. Efter halva rörelsen startar magin, då ringen som håller muggen roterar ett kvarts varv tills den är horisontell och hela manicken stannar i slutläget. Allt detta i filmisk slow motion
Och konstruktionen är exakt densamma på min 9-5 från 2008 som den var på den gamla från 1999. Då känner man sig hemma. :-D
I Chrome gäller följande:ennepop skrev:
ALT-D för att komma till adressraden
Shift+Pil-tangenter för istället för framåt/bakåt
CTRL-Tab för att skifta mellan flikar
Jag tänkte nog till ordentligt när jag borrade egna hål i mina Bosch-skenor dåpbengtsson skrev:
Väldigt smidigt, t.ex. så brukar jag använda skenan fastskruvad på vägg när jag ska kapa underkanten på fasad-panelbrädor.
Appropå Windows.. ett kortkommando som jag fortfarande ALDRIG har träffat någon som känner till är följande:
Shift + CTRL + Escape
Väldigt mycket smidigare än att gå omvägen via "CTRL+ALT+DEL-menyn"
Någon som kände till den sedan innan?
Shift + CTRL + Escape
Väldigt mycket smidigare än att gå omvägen via "CTRL+ALT+DEL-menyn"
Någon som kände till den sedan innan?
Det var länge sedan jag slutade använda Ctrl+alt+del, bara en sån sak att kunna utföra kommandot med en hand...Daniel78 skrev:
Jag använder det var och varannan vecka, undrar om det är jag, eller datorerna jag använder som beter sig dumt åt?
Sent from my ST17i using Byggahus
Jodå, nog är det mer genomtänkt än så. Det är nämligen så att funktionen inte startar om temperaturen inne i kupén är svalare än senast inställda på klimatanläggningen... Samma på alla bilar i VAG koncernen.Donald-Duck skrev:Vet inte.
Jag har ingen Superb själv utan en Octavia, så jag har inte det problemet, men efter att ha skummat igenom en Superbs instruktionsbok på internet så verkar det som att funktionen inte går att stänga av, utan den fungerar helt automatiskt.
Men så idiotiskt kan de väl ändå inte ha byggt bilen. Rycka säkringen?
CTRL-Tab funkar även i program som Excel och liknande (dvs överallt där det finns tabbar/flikar)mycke_nu skrev:
Och håller man in Shift samtidigt så skiftar man flikarna på andra hållet (samma med Shift + ALT-Tab)
Med Windows 7 och Aero så är WIN-Tab rätt fräck också, även om det inte är någon praktisk skillnad mot ALT-Tab.
Jag har märkt att väldigt många inte känner att CTRL-F4 funkar likadant på tabbar/flikar som ALT-F4 gör på applikationer (Även CTRL-F4 funkar i t.ex. Excel/Word)
Ett annat kortkommando som jag ofta använder är WIN+Piltangenterna, lek lite med dom
För saabägare. Om fönsterhissknappen har två tydliga lägen uppåt så har du en bil med auto upp, och inbyggt klämskydd. Läge 1 är uppåt utan automatik, läge två är uppåt med automatik. Om det inte funkar ändå så kan man köra två fulla varv upp/ner så lär sig systemet. Om man vill lära om så kör man uppåt från bottenläge och håller samtidigt emot kraftigt så hissen inte kan röra sig. Då släpper den sin kalibrering. Sedan kan man kalibrera om enligt ovan.
Medlem
· Västra Götaland
· 75 inlägg
Jag har två olika Mitsubishi (en Grandis och en Lancer) och tanklocken sitter på olika sidor, så det kan inte riktigt ha med ursprungslandet att göra?pbengtsson skrev:
Nej, och att symbolen har slangen på den sida som tanklocket sitter på, stämmer inte heller. Jag kör en Toyota (från ett vänstertrafikland således), och bilen har tanklocket på vänster sida men symbolen har slangen på höger.Fortissima skrev: