200 347 läst ·
601 svar
200k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Ett roligt "prank" man kan göra med kollegor är att trycka ctrl + pil vänster/höger/upp/ned... Det vänder skärmbilden och skapar irritation om personen inte vet hur man ändrar tillbaks...
Funkar inte på alla OS men prova..
Funkar inte på alla OS men prova..
På min Citroën ska man ha väljaren för att ändra läge på backspeglarna i läge för att ändra vänster spegel. Då går det automatiskt när man lägger in backen. Har man kanppen för att ändra speglarna i "neutralläge" händer inget med speglarna när man lägger in backen.Ludwig skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag tittade nyligen på en video från dominons introduktion i USA. Bland annat demades extra flärpar på stödfoten att använda vid mätfri fräsning nära kant. Jag var rätt säker på att min inte hade sådana tills jag kontrollerade.
Dammkåpan på min fräs har en grej på kragen som enkelt vrids undan för att kunna träs på även på med långa fräsar monterade. Jag höll på att bryta loss den innan jag förstod hur enkelt det var att vrida den.
Dammkåpan på min fräs har en grej på kragen som enkelt vrids undan för att kunna träs på även på med långa fräsar monterade. Jag höll på att bryta loss den innan jag förstod hur enkelt det var att vrida den.
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 706 inlägg
Öppna alla rutor med fjärren funkar inte på min 9-3a från 2003 iaf 
Funkade på Passat från -09 
Ingen aning när jag kommer använda det.. but still..
Nått jag upptäckte för ett par år sen är att F6 markerar adressraden (som även är sökrutan på senare browsers). Gör att man slipper röra musen för att surfa vidare.
Ingen aning när jag kommer använda det.. but still..
Nått jag upptäckte för ett par år sen är att F6 markerar adressraden (som även är sökrutan på senare browsers). Gör att man slipper röra musen för att surfa vidare.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
japp, det är ett tillägg, finns till 9-3 SS/SC men tyvärr inte till 9-5:an (som jag har två av). Men jag har funktionen att backspegeln vinklas ner, tyvärr behöver jag trycka på en knapp varje gång jag vill att det ska ske (men den går tillbaka automatiskt iaf.)Alfredo skrev:
/U
Medlem
· Västra Götaland
· 40 inlägg
Saab folk!
Min 93 ss -04 är så att du får slå på tändningen, hissa ner rutorna och hålla kvar knappen i nerläge tills man hör ett pip. Sedan hissa upp igen. (tror att det va så) sedan funkar det med fjärren. Ut och prova.
Min 93 ss -04 är så att du får slå på tändningen, hissa ner rutorna och hålla kvar knappen i nerläge tills man hör ett pip. Sedan hissa upp igen. (tror att det va så) sedan funkar det med fjärren. Ut och prova.