Men ifall avgasröret sitter på bilens vänstra sida, då sitter tanklocket på bilens högra. ;)

Bilar som är byggda för vänstertrafik brukar oftast ha avgasröret på bilens högra sida, alltså riktat bort från gående på vänster trottoar, och då får dessa bilar tanklocket på bilens vänstra sida. Men detta med avgasrörets placering är nog mer en rekommendation än ett lagkrav, så självklart så finns det undantag.

Redigerat:
AXS
Dammsugarpåsen har ett litet lock att fälla ner för hålet när den ska kastas.
Gör att du slipper damm som puffar ut.

Tanklocksfrågan reds ut i den här artikeln och tydligen har tankhantaget på bensinmätaren ingen tanke bakom sig men om det finns en pil så stämmer den!

En mycket avlägsen släkting ;) körde sin fina Volvo 142 i ett antal år. Sen en dag fick han för sig att trycka på en knapp som fanns mitt i instrumentbrädan. Och gissa vad? DÅ VÄXLADE BILEN NER!!!!!!!!
Han blev så häpen att han blev tvungen att ringa mig.
Som fick chansen att hålla föresäning om elektrisk överväxel. :)

Redigerat:
En av dom större wow känslorna jag har fått vid datorn var väl för kanske 10år sedan då jag upptäckte en liten funktion i Excel.

Om man har en tabell med massa data och lägger in en funktion i första cellen kolumnen till höger om datat och vill ha samma formel för hela tabellen så dubbelklickar man på den lilla rutan i nedre högra hörnet på den markerade formelcellen.

Jag hittade en feature på vår S80 anno 2007 som jag inte riktigt vet vad den är bra för. När vi städade bilen i helgen upptäckte vi att det kom två toner någonstans under huven när man öppnade någon av passagerardörrararna, Skulle kunna vara en varning att nu kommer frun försök att se ut som om du vet vad som är fel eller nått. Någon som har koll som vet varför detta trudeluttande?

Nimajneb skrev:
En av dom större wow känslorna jag har fått vid datorn var väl för kanske 10år sedan då jag upptäckte en liten funktion i Excel.

Om man har en tabell med massa data och lägger in en funktion i första cellen kolumnen till höger om datat och vill ha samma formel för hela tabellen så dubbelklickar man på den lilla rutan i nedre högra hörnet på den markerade formelcellen.
Hmm, det där visste jag inte. Prövade nu men fick det inte att funka? Excel2010.

mexitegel skrev:
Hmm, det där visste jag inte. Prövade nu men fick det inte att funka? Excel2010.
Man kan dra neråt i den lilla svarta rutan.

Då fyller man alla rutor man markerar med samma data.
Ifall man skriver i datum i 2-3 fält, och sedan markerar dessa och drar i den svarta rutan så kommer Excel fylla på med nya datum, fungerar även med formler.

Det Nimajneb beskriver är bara en snabbare väg till att "dra ner" när det finns en kolumn till vänster. Funkar i 2003 och 2007. Antagligen också i 2010.

Jo, "dra neråt" använder jag ofta men se dubbelklicket verkar inte funka i 2010 :(

Tog några år innan jag fattade att man kan rispa ett märke med en talmeter istället för att använda en penna.

• Gilla
Småland2009 och 2 till
  • Laddar…
magnusj skrev:
Tog några år innan jag fattade att man kan rispa ett märke med en talmeter istället för att använda en penna.
En av de bästa sakerna med talmetern. Att rispa går ju faktiskt så bra att man kan använda den som rits när man kapar gipsskivor.

mexitegel skrev:
Jo, "dra neråt" använder jag ofta men se dubbelklicket verkar inte funka i 2010 :(
Provade just, det fungerar även i 2010. Det hela bygger på att du har en kolumn till vänster om det fält du har en formel i. Istället för att dra ner som du brukar göra så går det också att dubbelklicka och får auto-ifyllnad motsvarande "dra ner", automagiskt för så många rader det finns i kolumnen till vänster.

• Gilla
orparn och 1 till
  • Laddar…
Verktyg återgår vi till efter mycket IT-tjafs ;)
Upptäckte idag att min eminenta rakbladskniv byter blad semiautomatiskt! :thumbup:
Väldigt praktisk när man ligger under trappan och tapetserar och bara har en hand till övers när bladet går av....

mathiass skrev:
provade just, det fungerar även i 2010. Det hela bygger på att du har en kolumn till vänster om det fält du har en formel i. Istället för att dra ner som du brukar göra så går det också att dubbelklicka och får auto-ifyllnad motsvarande "dra ner", automagiskt för så många rader det finns i kolumnen till vänster.
Aha, jag genade lite när jag testade och hade inte värden i kolumnerna till vänster :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.