Planerar ett staket på ca 30m som till stor del kommar att ligga utmed en gång- och cykelbana. För att inte traktorn ska köra sönder staketet varje år så tänkte jag mig en demonterbar variant. Är det någon som har erfarenhet av detta? Själv hade jag tänkt att eventuellt stolpar (metall) kunde få stå kvar men att själva staketlängderna (trä) på ett lätt sätt kunde demonteras varje höst.
 
En idé. Bygg staketet i sektioner med ett rör i varje ände. Sedan gjuter du ner rör i marken som har något större innerdiameter än det andra röret har ytterdiameter.

En annan idé är att som du säger ha fast stolpar. Färdiga staketsektioner hänger du sedan på stolparna och eventuellt säkrar med en skruv i varje stolpe.

Det var två idéer. Detaljkonstruktion får du klura på själv :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.