Blindnit skrev:
Varför tog du bara en Holiday?

Och hur mycket mer tog du?
Antar att det är det lilla man ser bara? :D
Detta är bilen framför på Färjan :D
 
Jo man får ju "något" ändrade köregenskaper på vägen hem från andra sidan Östersjön av nån anledning.
Men det är bra för miljön och ingen dricker så lite alkohol som vi i södra Sverige :)
 
En oplanerad julpub för många år sedan på KTH fanns bara spreet, öl och julmust. Nöden är ju som bekant uppfinningarnas moder (och ruset är deras mindre nogräknade kusin), så snart blandades julmusten med rom. Denna lysande juliga skapelse fick raskt namnet "Santa Libre" och det dricker jag än idag gärna som julgrogg. :D
Vill man snitsa till det slänger man ett stänk Galliano på toppen och har då skapat en Santa Wallbanger.
 
[video=youtube;bYUhR1GDTJ0]http://www.youtube.com/watch?v=bYUhR1GDTJ0[/video]

Laggar och synkar dåligt mellan ljud och film här för mig på min gamla kära P4-2.4 men vet inte om det är själva inklistrandet av filmen eller något annat som spökar.
Fungerar bättre direkt från youtube för mig:
http://www.youtube.com/watch?v=bYUhR1GDTJ0
 
Redigerat:
Carl_Elvis skrev:
En oplanerad julpub för många år sedan på KTH fanns bara spreet, öl och julmust. Nöden är ju som bekant uppfinningarnas moder (och ruset är deras mindre nogräknade kusin), så snart blandades julmusten med rom. Denna lysande juliga skapelse fick raskt namnet "Santa Libre" och det dricker jag än idag gärna som julgrogg. :D
Vill man snitsa till det slänger man ett stänk Galliano på toppen och har då skapat en Santa Wallbanger.

En kollega dricker mkt Jelzin och Julmust, Kallar den "Elaka Tomten" ,på påsken heter den "Elaka Kycklingen"...

Måste tydligen vara på skitvodka som inte smakar ngt. Har inte riktigt sett tjusningen med denna groggen...
 
Carl_Elvis skrev:
En oplanerad julpub för många år sedan på KTH fanns bara spreet, öl och julmust. Nöden är ju som bekant uppfinningarnas moder (och ruset är deras mindre nogräknade kusin), så snart blandades julmusten med rom. Denna lysande juliga skapelse fick raskt namnet "Santa Libre" och det dricker jag än idag gärna som julgrogg. :D
Vill man snitsa till det slänger man ett stänk Galliano på toppen och har då skapat en Santa Wallbanger.
Julmust och captain morgan är förvånansvärt gott faktiskt.
 
  • Gilla
Carl_Elvis
  • Laddar…
blackadder: det testade jag förra året och jag tyckte också det var riktigt bra, många på den festen som idiot förklarade mig :)
 
nino skrev:
blackadder: det testade jag förra året och jag tyckte också det var riktigt bra, många på den festen som idiot förklarade mig :)
Jag brukar också bli idiotförklarad när jag är på fest............. ;)
 
  • Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
Det är väl det som är fest?
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
Julmust är helt klart underskattad!
 
MagnusSt skrev:
En kollega dricker mkt Jelzin och Julmust, Kallar den "Elaka Tomten" ,på påsken heter den "Elaka Kycklingen"...

Måste tydligen vara på skitvodka som inte smakar ngt. Har inte riktigt sett tjusningen med denna groggen...
Tvärtom. Skitvodka smakar alltför mycket. Finkel. Till exempel Absolut.
Moskovskaya eller Stolichnaya säger jag, det är bra skit!
 
Lustigt nog är Jeltzinvodkan tillverkad i Frankrike......
 
Fan, rakade bort håret så jag slipper få ont i det imorgon!
Första gången och det är lite känsligt i hårbotten!
Tur vi har 5 liter Jameson kvar!
TUR!!!!
 
Har precis sopat i mig två Famous Grouse och Julmust när jag griljerade skinkan. Vad kan den drinken kallas då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.