Dem!!!!!!
Himmskt!!!!!


Vad ska jag göra?????
 
Antar att du är ironisk så här på lördagskvällen. Jag stör mig också på folk som inte kan skilja på de och dem.

Kopierat från:
http://exscale.se/archives/2006/02/20/skillnaden-pa-de-och-dem/

SKILLNADEN PÅ "DE" OCH "DEM" - "THEY" OCH "THEM"
Kan du engelska så kan du antagligen skillnaden på "they" och "them", och kan du det så kan du tänka att "de" är "they", och "dem" är "them".
Så, om du då är på väg att skriva "var är dem?", tänk då på engelska så hör du hur värdelöst det låter: "where are them?".
Lätt som en plätt.

"JAG" OCH "MIG"
Det andra knepet är att ersätta "de" med "jag" och "dem" med "mig". Hör själv:
"känner du jag?" = "känner du de?" = FEEEL
"känner du mig?" = "känner du dem?" = RÄTT

Så, nu vet du skillnaden på "de" och "dem". Och om du ändå inte fattar så använd "dom" istället.
 
  • Gilla
Rackartekla och 3 till
  • Laddar…
Eller så skriver man dom och slipper allt jävla trams ;)
 
  • Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Hmm, man kanske skulle vidareutveckla "dom" till "dominikanska".

"eller så skriver man dominikanska och slipper allt jävla trams". HA! HAHA! HAHAHA!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
De, dem.dom di därainga!
Di funkar alltid!
 
Nåja.
VI borde hitta mer spreet tycker jag.
VI.
 
Vi hittade en slurk 55.5% Absinth.
Det var bra gjort av oss, vi och dem tycker jag :)
 
Jaså, vi här borta smaskar chips som om det gällde livet.

Men både vi och dominikanska gillar det.
 
ONEJ!!!!
Vi oss och dem är nyktra!!!!!
 
Oss tror att vi får ta och föra massiva mängder sprit i riktning mot munnen, men säg inget till dom för dom kanske inte gillar att oss gör det men vi gillar det tycker oss.
 
Tur de och vi inte drack upp allt utan lämnade en morgonkaffegök till oss,dem och mig :)
 
Undra om de som har skrivit i den här tråden har huvudvärk idag? :rolleyes:
 
  • Gilla
thundercat
  • Laddar…
Inte då.
Det gäller att hålla vätskenivån på en acceptabel nivå bara.
Fint väder idag så det blir till att gräva för nya rabatter tycker jag.
Och man blir svett i solen.
Och som alla vet är det öl som gäller då :thumbup:
 
Blindnit skrev:
Inte då.
Det gäller att hålla vätskenivån på en acceptabel nivå bara.
Fint väder idag så det blir till att gräva för nya rabatter tycker jag.
Och man blir svett i solen.
Och som alla vet är det öl som gäller då :thumbup:
haha, lycka till med rabatterna :)
 
Locke skrev:
SKILLNADEN PÅ "DE" OCH "DEM" - "THEY" OCH "THEM"
Kan du engelska så kan du antagligen skillnaden på "they" och "them", och kan du det så kan du tänka att "de" är "they", och "dem" är "them".
Så, om du då är på väg att skriva "var är dem?", tänk då på engelska så hör du hur värdelöst det låter: "where are them?".
Lätt som en plätt.
Om man håller på att lära sig svenska så kan det vara ett bra knep. Men det vore ju för illa om en infödd svensk skulle behöva gå omvägen över engelska för att veta hur han ska prata svenska.
 
  • Gilla
Miss_Spyro och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.