Korvgubbe
Ja, fördelen med Systembolagets strävan efter att vi ska dricka mindre är att vi dricker mer då man känner behovet av att bunkra och köpa på sig "för säkerhets skull" :D
 
...och eftersom allting numer har en stämpel med bäst-före-datum så dricker man upp allt på en gång "för säkerhets skull" och så är hjulet igång...
 
Gräv loss skåne tycker jag är bättre, vore så skönt att slippa alla gnälliga norrlänningar (def norrlänning, människa som är bosatt norr om norrlandsåsen.) :D
 
Efter en flaska rött tror jag du har fel.. Det är nog inte sytembolaget som strävar efter att vi skall dricka mindre...
 
Strävar inte systemet för att vi ska dricka bättre? =)
 
Mystiskt nog hittade jag mer rödvin idag :)
 
lyckans ost. Nu har jag bara lite rödvinssås kvar.
 
Jag hade sån tur så jag hittade rödvin idag med.
Med sån här tur borde jag köpa en trisslott :)
 
Jahnke-Salz-Lakritz-Likoer.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känns riktigt tysk och fin :)
 
Har ni fyllt på era lager inför midsommar / semester..?
 
Tror inte jag missat nåt speciellt viktigt?
Sen å andra sidan ångrar man alltid att man inte köpte mer av nåt samt mindre av nåt annat.
Men man får komprimissa och alltid hittar man nåt man tycker passar för stunden :)
Går mest öl och rödvin här och i denna värmen är det inte omöjligt att det får bli en stödresa i slutet av semestern.
( 6 veckor :p)
Köpte ju bara 12 backar med 20x50cl flasköl sist :(
 
Eftersom midsommar är något av det mest svenska som finns så drack jag denna skönhet:

943669_653958831296419_1232206145_n.jpg
 
Snart dags för höstresan eller ??
 
Har precis snubblat över denna närproducerade (?) höjdare, serverad till en tjälknöl på älg:
583801.JPG

Det är alltså vinet Hälge :)

Och en liten fråga:
Om Systembolaget skulle verka för att hålla ner konsumtionen, varför slutar då alla deras priser på 9 eller .99 ?
Klassiskt trick för att få det att se billigare ut än det är. Precis som på ICA eller Willys.

Exemplet ovan kostar alltså 89 kr per flaska, boxen kostar 259 kr.
Hålla ner förbrukningen :cool:
 
Tur vi har mer kvar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.