37 319 läst ·
197 svar
37k läst
197 svar
Dem har druckit upp min spreet!!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 688 inlägg
Gräv loss skåne tycker jag är bättre, vore så skönt att slippa alla gnälliga norrlänningar (def norrlänning, människa som är bosatt norr om norrlandsåsen.) 
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 688 inlägg
Strävar inte systemet för att vi ska dricka bättre? =)
Tror inte jag missat nåt speciellt viktigt?
Sen å andra sidan ångrar man alltid att man inte köpte mer av nåt samt mindre av nåt annat.
Men man får komprimissa och alltid hittar man nåt man tycker passar för stunden
Går mest öl och rödvin här och i denna värmen är det inte omöjligt att det får bli en stödresa i slutet av semestern.
( 6 veckor
)
Köpte ju bara 12 backar med 20x50cl flasköl sist
Sen å andra sidan ångrar man alltid att man inte köpte mer av nåt samt mindre av nåt annat.
Men man får komprimissa och alltid hittar man nåt man tycker passar för stunden
Går mest öl och rödvin här och i denna värmen är det inte omöjligt att det får bli en stödresa i slutet av semestern.
( 6 veckor
Köpte ju bara 12 backar med 20x50cl flasköl sist
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har precis snubblat över denna närproducerade (?) höjdare, serverad till en tjälknöl på älg:
Det är alltså vinet Hälge
Och en liten fråga:
Om Systembolaget skulle verka för att hålla ner konsumtionen, varför slutar då alla deras priser på 9 eller .99 ?
Klassiskt trick för att få det att se billigare ut än det är. Precis som på ICA eller Willys.
Exemplet ovan kostar alltså 89 kr per flaska, boxen kostar 259 kr.
Hålla ner förbrukningen
Det är alltså vinet Hälge
Och en liten fråga:
Om Systembolaget skulle verka för att hålla ner konsumtionen, varför slutar då alla deras priser på 9 eller .99 ?
Klassiskt trick för att få det att se billigare ut än det är. Precis som på ICA eller Willys.
Exemplet ovan kostar alltså 89 kr per flaska, boxen kostar 259 kr.
Hålla ner förbrukningen


