Byggahus.se
saturnus2 skrev:
[quote author=gaia link=1143021471/0#10 date=1143200236][quote author=saturnus2 link=1143021471/0#7 date=1143099213][ där är väl något i mitt inlägg som går att använda? eller....... ;D
nej, inget
gaia[/quote]

Det är inte alla gaia, som klarar av det fria ordet i detta Forum, det bör du nog tänka på i fortsättningen, innan du kommenterar andras inlägg. Du hade också möjlighet att lämna din syn på jpml fråga.
Mvh
Göran[/quote]
jag har ju inte lagt in någon kommentar, jag har bara tagit mej friheten att svara på din fråga...
gaia

Hemmakatten skrev:
Ärligt talat, saturnus2, så tycker jag inte du har bidragit med ett dyft i denna fråga.
Hur vet Du det?

Jo, jag tycker att Saturnus inlägg har gett en del, bl a ett gott skratt, men för att förstå det måste man ju ha lite humor också...Sedan vad gäller själva kärnfrågan, så tycker jag att de skall gå ut med huset för en riktig försäljning och att mannen får betala enligt högsta bud, dvs han får köpa för det pris som är det riktiga marknadsvärdet, och antingen så accepterar han det eller så får han också hitta ett nytt boende. Det finns inget annat sätt att hitta marknadsvärdet på.

Om inte mannen vill det så blir han tvungen att göra det ändå, eftersom det i lagen om samäganderätt finns reglerat hur det skall gå till.

I och för sig så har jag lite förståelse för människor som delat samma säng i flera år och upplevt både goda och mindre goda stunder inte kan komma överens på ett bättre sätt, men pengar har en stor makt....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.