Hej!
Vi har nyligen köpt ett fantastiskt hus i tre våningsplan och sedan en källare. Det löper ett trapphus genom byggnaden, så att plan 1 är med sin dörr stängd "slutet". Rör man sig upp, så är plan 2 på samma vis, men att vi även ska nyttja plan 3. Det blir alltså en bostad på plan 1, och en bostad beståendes av plan 2 och 3.
Hur hade ni rekommenderat, att man flyttar ingången till plan 2, för att dela upp det så att plan 1 inte kan gå rätt upp till plan 3?
Stort tack på förhand, hoppas jag gjort mig förstådd!
Vi har nyligen köpt ett fantastiskt hus i tre våningsplan och sedan en källare. Det löper ett trapphus genom byggnaden, så att plan 1 är med sin dörr stängd "slutet". Rör man sig upp, så är plan 2 på samma vis, men att vi även ska nyttja plan 3. Det blir alltså en bostad på plan 1, och en bostad beståendes av plan 2 och 3.
Hur hade ni rekommenderat, att man flyttar ingången till plan 2, för att dela upp det så att plan 1 inte kan gå rätt upp till plan 3?
Stort tack på förhand, hoppas jag gjort mig förstådd!
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 064 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 064 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle det vara möjligt med nåt i den här stilen? Hur bra det blir beror väl på hur trappan ser ut mer exakt. Då blir det fortfarande ett litet plan framför entrédörren till övre lägenheten, vilket i mitt huvud är bättre än att göra likt källartrappan. Kanske även går att flytta ut trappjusväggen lite så inte hallen blir för trång.
Hej!
Ska sägas att dörren tidigare suttit där kylen är idag, men hade gärna sett att man fick bevara köket och inte göra det mindre. Tänker också på praktiska saker, som att det ska gå att få in nya möbler mm framöver, så man inte får en allt för trång yta och en soffa inte går att få in exempelvis.
Ska sägas att dörren tidigare suttit där kylen är idag, men hade gärna sett att man fick bevara köket och inte göra det mindre. Tänker också på praktiska saker, som att det ska gå att få in nya möbler mm framöver, så man inte får en allt för trång yta och en soffa inte går att få in exempelvis.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Kanske skulle kunna ha en dubbeldörr där, så att det går att öppna båda ingångarna samtidigt så att dörrarna inte slår i varandra, samtidigt så går det då att öppna båda dörrar och samtidigt få en stor öppning upp.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara