Hej,
Jag behöver dela upp en grupp som är alldeles för stor. Jag skulle vilja undvika att riva väggen. Går det att göra på ett lagligt sätt?:

VP1 och VP2 matar olika delar av huset. Vp3 kommer direkt från elskåpet.
Schematisk bild av elanslutningar med VP1 och VP2 matar olika delar och VP3 från elskåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VP1s trådar sitter som berget. VP2s trådar kan gå att få ut och ersätta med fast kabel.

En idé jag har är att lägga en utanpåliggande kabel från skåpet igenom dosan och VP2, Får man göra så?
Schematisk bild av elanslutningar med en dosa, kablar markerade VP1, VP2 och VP3, och ett elskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra ideér? Tacksam för svar!

L linusab skrev:
Hej,
Jag behöver dela upp en grupp som är alldeles för stor. Jag skulle vilja undvika att riva väggen. Går det att göra på ett lagligt sätt?
Jag är inte säker på att jag förstår vad du är ute efter, men att dra en tvåfasgrupp upp till dosan och dela denna i dosan till var sin enfasgren går alldeles utmärkt. Det är vissa krav man skall tänka på, men det är för det mesta inte problematiskt.

Det är inte första alternativet man tar till, men för att undvika riva vägg så kan det väl gå. Det du i så fall behöver kunna göra är att få i fyra trådar i VP3.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Kan du inte dra in en fas till i VP3?
Då kan grupperna dela nolla men det måste vara tydligt uppmärkt att det är två faser i samma dosa (helst även i dosan).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.