Hej alla kunniga
Behöver lite inspiration och tips på billig/enkel lösning.
Bor i lägenhet med döttrar varannan vecka och de ska nu få egna rum. planlösningen är aningens annorlunda, hade tänkt flytta dörren till innersta sovrummet för att slippa gå genom första rummet (se bild).
Det visar sig dock vara stenväggar bakom gipsen så får tänka om och funderar nu hur jag ska kunna skapa ett "rum i rummet" med en öppningsbar vägg. Är inne på draperi till att börja med, men misstänker att de gärna vill kunna "stänga om sig" på ett bättre sätt.
Har lagt in streckad linje där jag tänker att denna vägg ska kunna vara och svårt att se annan lösning då det sitter en luftvärmepump som förser resten av lägenheten med värme, den vill jag inte bygga in.
Hur hade ni gjort? Paxdörrar från Ikea eller annan smart lösning?
Varje rum är ca 4 x 4 m med 2,5 m i takhöjd.
Behöver lite inspiration och tips på billig/enkel lösning.
Bor i lägenhet med döttrar varannan vecka och de ska nu få egna rum. planlösningen är aningens annorlunda, hade tänkt flytta dörren till innersta sovrummet för att slippa gå genom första rummet (se bild).
Det visar sig dock vara stenväggar bakom gipsen så får tänka om och funderar nu hur jag ska kunna skapa ett "rum i rummet" med en öppningsbar vägg. Är inne på draperi till att börja med, men misstänker att de gärna vill kunna "stänga om sig" på ett bättre sätt.
Har lagt in streckad linje där jag tänker att denna vägg ska kunna vara och svårt att se annan lösning då det sitter en luftvärmepump som förser resten av lägenheten med värme, den vill jag inte bygga in.
Hur hade ni gjort? Paxdörrar från Ikea eller annan smart lösning?
Varje rum är ca 4 x 4 m med 2,5 m i takhöjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad sägs om spröjsade glasväggar? Man kan ha drapperi på insidan.B Blixtmaskin skrev:Hej alla kunniga
Behöver lite inspiration och tips på billig/enkel lösning.
Bor i lägenhet med döttrar varannan vecka och de ska nu få egna rum. planlösningen är aningens annorlunda, hade tänkt flytta dörren till innersta sovrummet för att slippa gå genom första rummet (se bild).
Det visar sig dock vara stenväggar bakom gipsen så får tänka om och funderar nu hur jag ska kunna skapa ett "rum i rummet" med en öppningsbar vägg. Är inne på draperi till att börja med, men misstänker att de gärna vill kunna "stänga om sig" på ett bättre sätt.
Har lagt in streckad linje där jag tänker att denna vägg ska kunna vara och svårt att se annan lösning då det sitter en luftvärmepump som förser resten av lägenheten med värme, den vill jag inte bygga in.
Hur hade ni gjort? Paxdörrar från Ikea eller annan smart lösning?
Varje rum är ca 4 x 4 m med 2,5 m i takhöjd.
[bild]
https://www.awesmstore.se/product.h...0qtmloH5TcDL5xVRnlPfesNKAmSH6YzRoC2u4QAvD_BwE
Klicka här för att svara