D Dan_j #1 Medlem · 49 inlägg 24 jan 2020 11:09 Dan_j Medlem 49 inlägg 24 jan 2020 11:09 #1 Har fått muntligt ok av grannen att bygga ca 1 meter in på deras tomt, men vill skriva något avtal så det gäller för alltid. Är det ett avtalsservitut som ska skrivas och registreras hos lantmäteriet? Tips på hur det ska formuleras?
Har fått muntligt ok av grannen att bygga ca 1 meter in på deras tomt, men vill skriva något avtal så det gäller för alltid. Är det ett avtalsservitut som ska skrivas och registreras hos lantmäteriet? Tips på hur det ska formuleras?
Åsa Lund #2 Husägare · Skåne · 6 969 inlägg 26 jan 2020 00:35 Åsa Lund Husägare Skåne 6 969 inlägg 26 jan 2020 00:35 #2 Be honom sälja lite mark till dig istället?