Hej. Jag byter lister och sätterdekorklossar. Nu när jag precis blev klar med badrumsdörren inser jag att dörren tar i klossen. Detta är första dörren som öppnas mer än 90 grader så har inte tänkt på det tidigare.

Jag ser två alternativ. Alt 1: Slipa ned klossen och se om det går få till utrymmet som krävs samt ev flytta klossen åt väster lite.

Alt 2: Skifta upphängning av dörr så den öppnas åt höger istället. Känns väl egentligen bäst men mer jobb att vända karm osv.

Vad tycker ni.

• IMG_1274.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1276.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_1279.jpeg
    Skapa konto
T
Jag hade nog tagit bort skurklossen och slipat ner den från baksidan till en tjocklek som tillåter öppning av dörren men inte grundare än sockel eller foder.

Japp jag testar nog det först med en provbit. Kändes lite mer logiskt egentligen att dörren borde öppnas åt höger men blir ju mer jobb förstås.

Jag hade vänt så dörren öppnas till höger..

Jag provade att vändas provade vända på dörren och det löste klossproblemet men nu hamnade strömbrytaren på insidan av badrummet på ”fel” sida. Det kommer jag nog störa mig på.

Det borde vara ganska enkelt att klamra en kabel längs dörrfodret och sätta en brytare på andra sidan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.