Vi håller på att bygga en relax i huset. Det kommer vara bastu, dusch och ett bubbelbadkar för 4-5 personer. Förutsättningarna är svart klinker på golvet och vitt kakel på väggarna. Nu har vi fått för oss att vi vill hitta på nåt kul på den ena vita väggen, som blir lite för "tråkig".

Vi har kollat på fotokakel och även fotomotiv i vinyl som man limmar på kakelplattorna. En del fotokakel är svindyrt, men jag har hittat ett ställe som gör det till skäligt pris. Vi håller på att vela lite hit och dit. Risken är väl att man tröttnar efter några år!?

Nu har vi istället fått för oss att kanske göra en "tygtavla" och sätta på väggen. Vi har gjort det på andra ställen i huset och de är vi nöjda med. Nu blev min tanke att man kanske kan använda textilvaxduk och sätta på en ram, så att det är lite mer dåligt mot eventuella stänk, eller? Nu är jag ute efter ett motiv på tyg/textilvaxduk som funkar att ha i relaxen. Nån som har sett nåt sånt? Eller nån som har nåt annat förslag?

Vi har en stor tygvepa på väggen som vi beställt från ett ställe och den blev jättebra. Kanske man kan göra likadant nu? Vi tog nämligen en av min farfars gamla svartvita bilder och tryckte upp. Han var fotograf och det blev jättefint! Lite svårt att hitta nån bra bild som passar i relaxen och som är högupplöst kanske...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.