Hej!

Skulle ENORMT uppskatta om någon har en blekaste vad jag kan byta min befintliga defekta golvvärmetermostat mot?
Bilden visar en beige golvvärmetermostat av märket "Easy System" med en ratt som visar temperaturinställning från 10 till 30 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser den ut. Hittar produktbeskrivningen på Clas Olsson, ser ut såhär:

https://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9542708723742.pdf

Easy System golvvärme.

Men vet inte vad jag skulle kunna köpa som kan ersätta, har någon vänlig själ något svar? Vet inte om man även behöver byta givare.

Allt gott

S Solimelo skrev:
Hej!

Skulle ENORMT uppskatta om någon har en blekaste vad jag kan byta min befintliga defekta golvvärmetermostat mot?
[bild]

Såhär ser den ut. Hittar produktbeskrivningen på Clas Olsson, ser ut såhär:

[länk]

Easy System golvvärme.

Men vet inte vad jag skulle kunna köpa som kan ersätta, har någon vänlig själ något svar? Vet inte om man även behöver byta givare.

Allt gott
Ex. Plejd Smart Termostat TRM-01 finns om du vill ha en diskret, smart termostat som integreras i Plejd-appen. Via appen kan du enkelt konfigurera vilken givare som helst, inklusive din givare. Värderna står i din manual.

S Solimelo skrev:
Hej!

Skulle den kunna ersätta min tidigare direkt då?

Kan man då använda samma givare?

[länk]

Den såg jag då.
Precis, det var iden. Finns andra med. Kan du byta givare så är det väl enklast att köpa en helt ny termostat dör givare finns med. Många fall är den ingjuten i golvet så då är det en bra ide att kunna ställa in vilka givare som helst i själva termostaten. Typ av givare varierar kraftigt. Ingen speciell standard.

H Håbbe01 skrev:
Precis, det var iden. Finns andra med. Kan du byta givare så är det väl enklast att köpa en helt ny termostat dör givare finns med. Många fall är den ingjuten i golvet så då är det en bra ide att kunna ställa in vilka givare som helst i själva termostaten. Typ av givare varierar kraftigt. Ingen speciell standard.
Tack!

Köpte den och testar, förhoppningsvis kan man använda samma givare om inte den är defekt, men då bör termostaten fungera ändå..

A
Det medföljer en golvgivare till trm-01 men det är nog säkrast att låta den befintliga sitta kvar där om den fungerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.