Någon som kan tipsa om bra & prisvärda decklights till vårt trädäck?
De ska sitta under bar himmel så de måste tåla regn & rusk...
Någon som tex har Molectric Cosa 30 alt. 45? Vad är skillnaden mellan dessa två?
Eller kanske inLED från Spotiled?
Eller något annat förslag?!
Och sen ett par smakfrågor!
Tycker ni vi ska ha belysning på varje brett trappsteg eller bara på någon trapprad?
(De ska alltså sitta så de lyser vågrätt ut över gräsmattan)
Ska vi även ha belysning som lyser uppåt på själva altandelen?
De ska sitta under bar himmel så de måste tåla regn & rusk...
Någon som tex har Molectric Cosa 30 alt. 45? Vad är skillnaden mellan dessa två?
Eller kanske inLED från Spotiled?
Eller något annat förslag?!
Och sen ett par smakfrågor!
Tycker ni vi ska ha belysning på varje brett trappsteg eller bara på någon trapprad?
(De ska alltså sitta så de lyser vågrätt ut över gräsmattan)
Ska vi även ha belysning som lyser uppåt på själva altandelen?
Medlem
· Västra Götaland
· 49 inlägg
Jag och två arbetskollegor monterade Cosa 45 för ca 3 år sedan. Dom har fungerat kanon bra! En trafo har dock gått sönder i ena kittet. Men efter prat med butiken så fick vi en ny! Kan inte annan än rekomendera dom! Ljusstarka är dom också._Magnus_ skrev:Någon som kan tipsa om bra & prisvärda decklights till vårt trädäck?
De ska sitta under bar himmel så de måste tåla regn & rusk...
Någon som tex har Molectric Cosa 30 alt. 45? Vad är skillnaden mellan dessa två?
Eller kanske inLED från Spotiled?
Eller något annat förslag?!
Och sen ett par smakfrågor!
Tycker ni vi ska ha belysning på varje brett trappsteg eller bara på någon trapprad?
(De ska alltså sitta så de lyser vågrätt ut över gräsmattan)
Ska vi även ha belysning som lyser uppåt på själva altandelen?
Cosa 30 är mindre (3st led) än Cosa 45 (6st led).
http://www.ledvision.se/led-decklig...orlights/deckfloorlight-lampa-vitvarmvit.html

Dessa har jag infällda i altangolvet som är under bar himmel, är väldigt nöjd med dom.
Dessa har jag infällda i altangolvet som är under bar himmel, är väldigt nöjd med dom.
http://www.hidealite.se/Produkter/I...irlight/1511592-801072.html?variantId=1229472
De kör jag med. Tycker det är snyggast med avskärmade lampor i trappsteg så att man inte ser ljuspunkten så mycket.
De kör jag med. Tycker det är snyggast med avskärmade lampor i trappsteg så att man inte ser ljuspunkten så mycket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har Cosa 30 inköpta på Jula (fortfarande ganska billiga där tror jag). Rikta bra, har haft dem över två år under bar himmel och dom lyser varje kväll/morgon när det är mörkt med hjälp av ett ljusrelä (som släcker dom ett par timmar på natten). Vad orolig att dom skulle tappa ljusstyrkan fort men dom lyser fortfarande starkt
Klicka här för att svara
