Redigerat:
Det kan du inte se på någon fjärr till 1832 så vitt jag vet.

Jag har den fjärren till ett 1864 och jag kan då inte komma på hur man ska få det på fjärren.

Ett sätt att visa om det är larmat eller ej är att montera en diod i dörrposten, Man kopplar den till en PGM utgån på larmet och programerar den utgången så att den är på när larmet är på

Ok, men vad gör lysdioden med tre färger på ovan fjärr?

The remote also features an LED light with three different colors to alert the user to the current state of the alarm system.

Annars antar jag att en diod vid dörren är alternativet, men lite svårt att dra en tråd dit. Fast man skulle kanske kunna dra den från MAPen?

Tack iaf för ditt svar!

Märklig beskrivning där av LEDens betydelse, enligt manualen (http://www.safe-n-secureinc.com/Support/Dustin/4buttonfob.PDF) så indikerar den om de fyra knapparna är funktion 1-4, 5-8 eller 9-12.

12 funktioner på 4 knappar alltså, med funktion 1-4 om man inte valt annat med mittenknappen. Det verkar inte som att fjärren får status från själva centralkortet alltså, utan enbart visar vilket läge den själv är i - om jag förstår rätt.

J
Det är väl enbart DSC Alexor som har två-vägs kommunikation med fjärrkontrollerna och då med WS-4989, övriga system är väl enbart av en-vägs typ?

Prosit skrev:
Märklig beskrivning där av LEDens betydelse, enligt manualen ([länk]) så indikerar den om de fyra knapparna är funktion 1-4, 5-8 eller 9-12.

12 funktioner på 4 knappar alltså, med funktion 1-4 om man inte valt annat med mittenknappen. Det verkar inte som att fjärren får status från själva centralkortet alltså, utan enbart visar vilket läge den själv är i - om jag förstår rätt.
Inget fel på det förståndet inte :)
Funkar exakt som du skriver

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.