Hejsan Anders.A Anders Petersson1 skrev:Hej Lena,
Såg detta nu, jag brukar inte vara här inne så ofta, blev inte så förvånad när jag läste detta !
Så jäkla tråkigt att läsa ! Vi byggde nog samtidigt på Västkusten 2022 och vägde mellan Dast och en lokal byggfirma men tycket nog att Dast kunde sin sak med stenhus, men ack vad man bedrog sig ! Det hade varit trevligare att slippa allt skit i detta, och flytta in ett nytt hus utan alla problem , men tack vare färdigställande försäkring i Stockholm med en super duktig tjej som tog hand om allt och lugnade oss, att dom kommer att fixa så allt blir bra.
Jag har pratat med Dan Andersson ett antal gånger och jag har varit ursäkta orden så jävla förbannad men det var som att hälla vatten på en gås Dast har inte gjort något fel. Att bygga ett nytt hus är för många ett av det största och dyraste man gör i livet och så blir det bara skit !! Man tappar lusten och intresset att fixa trädgården mm efter en sådan här grej, vi har inte riktigt hämtat oss än efter två år.
Vi har vänner som byggde nästan samtidigt med lokal bygg firma och jag frågade hur många fel dom hade på besiktningen och fick till svar, 3 eller 4 små fel.
Jag kan nog skriva ett antal A4 sidor om hela bygget och alla saker som hänt och allt man fick fixade själv !
Vissa saker som blev försenade pga Ukraina kriget ! men jag ringde runt och frågade om dom hade saker på lager och visst ficka jag köpa det, och då undrade Dast hur kunde du fixa det ? Ja det är väll bara att ringa runt och kolla, så fick jag hålla på med vissa saker. Som jag sa jag kan skriva massor om det.
Ni får gärna höra av er för mer info på mail : anders@apwear.se
// Anders
Hur har ni gjort med fel som upptäckts i 2-årsbesiktningen?
Vi har en del som behöver fixas.
Hej Hassel99
Det finns väl ingen garanti i en konkurs för 2 års besiktningen eller har jag inte koll ?
Vi har inte gjort någon i alla fall. Vi har ju en del sprickor i putsen en del mindre en del lite större.
// Anders
Det finns väl ingen garanti i en konkurs för 2 års besiktningen eller har jag inte koll ?
Vi har inte gjort någon i alla fall. Vi har ju en del sprickor i putsen en del mindre en del lite större.
// Anders
Hej Igen Hassel99:H hassel99 skrev:
Kollade precis med Chat GPT och visst har man det 2 års garanti på utfört entreprenadgaranti.
Om det finns försäkring.
Kolla med CHat GPT det är en app som du kań ladda ner. Den kan ALLT !!
// Anders
Nej precis, ingen att claima garanti mot.A Anders Petersson1 skrev:
Tänkte om ni anlitat hantverkare som fått åtgära det som bör åtgärdas. Jag tänkte ta tag i det för oss.
Nybyggare
· Lena Holmberg
· 13 inlägg
H hassel99 skrev:
Hej!A Anders Petersson1 skrev:
Vi valde, eller konkursen gjorde att vi slöt nytt avtal med egna hantverkare och lämna allt med det oseriösa företaget DAST.Vår
två års kontroll kommer göras med den entreprenören vi valde att bygga klart vårt hus med. Vilket vi är glada för, vårt hus var helt utan anmärkning (Entreprenören Bräckebygg AB) var de som byggde klart vårt hus. Med vänlig hälsning, Lena Holmberg
Det är väl just det där om det finns försäkring. Antar att det är Dast's försäkring som avses och jag har inte kunnat hitta annat än att det fanns en färdigställandeförsäkring som avslutades då vi flyttade in.A Anders Petersson1 skrev:
Ngn som vet om ngn annan försäkring som kan utnyttjas hade det varit kanonbra.
Klicka här för att svara