Har nyss gjort om ett rum till sovrum till min dotter, men det går inte att sova i det rummet pga extremt högt regnljud (har provat själv, ren tortyr)
Det är en kupa i rummet och när det regnar samlas vatten någonstans ovanför kupan och faller i stora droppar ner på plåten under (mestadels på de två ytterkanterna av plåten). Och varje droppe låter som en mindre gonggong.
Någon som vet någon bra fix för detta?
Det är en kupa i rummet och när det regnar samlas vatten någonstans ovanför kupan och faller i stora droppar ner på plåten under (mestadels på de två ytterkanterna av plåten). Och varje droppe låter som en mindre gonggong.
Någon som vet någon bra fix för detta?
Finns nog ingen quick-fix här som du säger. Bifogar bild på kupan, ser något feldesignat ut får ni hojta till. Det vita på bilden kan ni ignorera, jag lade ut lite glasfiberduk för att dämpa det värsta. Men troligen är det väl en plåtslagare som måste anlitas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vi är lite kärvare här i Skåne och tål sånt ljud...G Galten skrev:
Men men, har liknande här hemma och även om det inte är sååå illa så stör det, åtminstone den dagen man måste somna men inte är så trött. En snabb fix kan vara att lägga ut en bit takpapp där det droppar ner. Hos oss var det en punkt på varje sida och om jag lade en bit på var sida hördes ingenting. Sån ytpapp med grov yta alltså. Funkar tills man gör vid det ordentligt åtminstone.
Har kollat nu och det är två små ytor där de flesta dropparna landar. Skall prova ditt tips som quick-fix!Tomtom79 skrev:
Vi är lite kärvare här i Skåne och tål sånt ljud...
Men men, har liknande här hemma och även om det inte är sååå illa så stör det, åtminstone den dagen man måste somna men inte är så trött. En snabb fix kan vara att lägga ut en bit takpapp där det droppar ner. Hos oss var det en punkt på varje sida och om jag lade en bit på var sida hördes ingenting. Sån ytpapp med grov yta alltså. Funkar tills man gör vid det ordentligt åtminstone.![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden