488 läst ·
14 svar
488 läst
14 svar
Dammig betongplatta
Vår betongplatta i källaren är relativt dammig, tillräckligt mycket för att ev göra nåt åt det iaf.
Vi ska dock lägga heltäckningsmatta på en del och klinkers på en annan, så kanske inte något problem?
Om man ska behandla den, vad bör man göra det med? Jag vill inte ha vattentätt utan vill att fukten ska kunna vandra fritt i båda riktningar.
Vi ska dock lägga heltäckningsmatta på en del och klinkers på en annan, så kanske inte något problem?
Om man ska behandla den, vad bör man göra det med? Jag vill inte ha vattentätt utan vill att fukten ska kunna vandra fritt i båda riktningar.
Förstår inte problemet, om ni nu ska lägga på nya ytlager (matta/klinkers) så är det väl bara att låta det vara tills ni fixar permanentlösningen. En seriös dammsugning räcker väl om ni vill ha bort det värsta dammet?
Det är nog svar på min fråga. Fundering är väl egentligen om det riskerar att samlas upp en massa damm under mattan som gör att den blir "omöjlig" att få ren sen.Mats-S skrev:
Det finns dambindnings medel till betong..P Psan skrev:
https://betsilwebbshop.se/butik/betsil-20-liter
Finns det nåt negativt med betsil? Har pratat kort med dom, men vill höra vad nån som inte säljer produkten säger.J Jansson69 skrev:
Blir lite nervös när det står att det är permanent.
Tolkar att det beter sig som vanlig betong även efter, men starkare och binder dammet.
Klicka här för att svara