Vi planerar köpa ett Camargue Serenity spabad som kommer väga upp emot 2000 kg inklusive vatten och folk.
Badet skulle vi vilja placera i ett hörn på altanen (med 40-70 cm utrymme mot fasaden). Ovanför detta finns ett balkongtak av trä. Jag vill undvika fuktskador i detta tak samt undvika att det droppar rakt ner från kondensen. Jag tänker att jag kan bygga något svagt lutande så att det kan rinna tillbaka mot fasaden och sedan rinna av därifrån. Hur bör jag konstruera detta?
Jag undrar även kring marken under badet. Villans betongplatta kommer ut en bit under altanen vilket skulle innebära att badet behöver stå delvis på betongplattan, men jag behöver stöda upp resterande mark. Hur ska jag tänka då för att minimera risk att resterande mark rör sig i förhållande till betongplattan? Jag är inte så sugen på att gjuta mer betong och vänta 1 år (?) för att den ska stabilisera sig.
Till sist undrar jag om det är möjligt att transportera badet på sniskan / 90 grader eller om det måste vara "upprätt" medan man bär eller transporterar det.