Hej,

Vi har slipat bort färgen från ett betonggolv i källaren och ska lägga in en heltäckningsmatta (helsyntetisk utan tät baksida, som ska fungera i källare). Efter slipningen har vi dammsugit och våttorkat golvet men det dammar ändå litegrann. Vi har planerat att behandla golvet med en diffusionsöppen dammbindare/primer där vi ska tejpa. Frågan är om vi bör behandla hela golvet? Någon som har ett bra förslag?
 
Någon?
 
Då ska vi se om någon kan svara på detta en sådär 5 år senare. Flytspacklat källaren och skall nu lägga on heltäckningsmatta.
Skall använda tejp tänkte jag då rummet är 4x5 meter. Finns det någon nackdel med att prima innan jag tejpar?
Känns spontant som att tejpen fäster bättre mot primer än mot flytet?
Eller är jag ute o cyklar?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.