3 623 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Dåligt sug på badrum.
Jag har en Husqvarna ReginAír FTX som ventilation. Nu är det så att det är dåligt sug eller nästan inget alls i badrummet på övervåningen. Badrummet på botten våningen är det bra sug i. Vad ska jag göra? Jag har försökt kolla hur röret går men det är omöjligt att kolla. Kom med förslag.
Jocke
Jocke
Som jag ser det finns det 3 alternativa orsaker;
1 - kanske är röret täppt med damm? Isåfall är det dags att rensa. Dammet sätter sig oftast, om inte alltid, i första böjen.
2 - Är systemet rätt injusterat? Om inte kan detta fenomen uppstå eftersom övre toan förmodligen ligger längst bort från aggregatet?
3 - Ganska långsökt, men kanske är röret av till din övre toa? Fast med närmare eftertanke borde det inte vara bra sug i nedre toan då..
1 - kanske är röret täppt med damm? Isåfall är det dags att rensa. Dammet sätter sig oftast, om inte alltid, i första böjen.
2 - Är systemet rätt injusterat? Om inte kan detta fenomen uppstå eftersom övre toan förmodligen ligger längst bort från aggregatet?
3 - Ganska långsökt, men kanske är röret av till din övre toa? Fast med närmare eftertanke borde det inte vara bra sug i nedre toan då..
Nu är jag tillbaka igen.
Jag har fortfarande dåligt sug i badrummet. Jag har provat att stänga (inte helt stängt) i badrummet på nedervåningen och lite andra ventiler där jag inte behöver så mycket sug men det hjälpte inte.
Vad ska jag göra nu då? Ta bort utsuget och montera fläkt och rör rakt igenom taket? Det blir lite svårt att dra el till fläkt eftersom utsuget (hålet) är precis över badkaret/duschutrymmet.
JOcke
Vad ska jag göra nu då? Ta bort utsuget och montera fläkt och rör rakt igenom taket? Det blir lite svårt att dra el till fläkt eftersom utsuget (hålet) är precis över badkaret/duschutrymmet.
JOcke
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden